måndag 27 juni 2016

Dagens konsumentrådgivning



Tänkte komma med lite konsumentrådgivning så här på måndagseftermiddagen.
På senare tid har det kommit flera schampon och balsam innehållandes argonolja i butikerna.
Jag har testat två sorter. Den ena helt grym och den andra... ungefär lika dålig.

Vi börjar med den braiga. Delon Schampoo. Finns lite överallt har jag sett och kostar kanske 50-60 spänn. På GeKås halva priset.
Håret blir superfint av det. Både schampot och balsamet är tjockt och krämigt och väldigt drygt.
Så här ser det ut...


Sen har vi den kassa då. Det är nåt av de sämsta schampon jag prövat. Så dåligt att jag inte vill använda det mer. Tunt som vatten och hur mycket man än tar blir det inget skum.
Köpte mitt på ICA på extrapris för 30 kr, det var halva priset. Det här schampot är inte värt 3 kr. Kommer att slänga både det å balsamet.
Det här ska ni akta er för...

 

Japp. Det var det hela. Ove och Rut.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare