fredag 24 juni 2016

Midsommarafton 2016



Jag har haft en fantastisk midsommarafton och alldeles strax ska jag krypa till kojs. 4½ timmas sömn i natt tar ut sin rätt å jag är rätt så trött nu.
Jag har jobbat dagpass på BB. Har ju börjat där nu igen, vet inte om jag nämnt det?
Trivs om möjligt ännu bättre än i fjol. Nu känner jag personalen lite mer, jag vet att jag ska tillbaka dit och jobba när skolan är klar och det vet ju kollegorna med. Jag är lite närmare att vara barnmorska, förstår mer och kan följa med i diskussioner på ett annat sätt. Ja, det känns bra. Det jobbar många härliga kvinnor där som jag ser fram emot att bli kollega med på riktigt.
Det var otroligt lugnt och lite att göra idag så jag gick hem så snart jag rapporterat av.

Noah, Mini och maken hade varit på midsommarfirande och dansat kring stången och de kom hem strax efter mej. Jag satt på altanen och tog en öl och lyssnade på Lasse tills de kom.
Sen sov Noah middag och vi andra frossade loss på kräftor, god sås, färskt bröd och goda ostar. En liten iskall Skåne akvavit till det.
När maten landat lite åt vi glass och jordgubbar tills magen stod i fyra hörn.

Nån timma senare drog vi ner till stranden hela gänget. Gottfrid och Noah badade och jag badade lårhögt medan jag passade på dem i vattnet.
Ingenting gör mej mer lycklig än kombon av mina grabbar och hav.
Vädret var med oss som aldrig förr, inte så soligt men 25 grader varmt och vindstilla.

Hoppas midsommar varit snäll mot er oxå?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare