söndag 5 juni 2016

En lite sen snodd lista om sommaren

Snor en sommarlista av Cissi Wallin. Kanske lite sent? Sommaren har ju redan pågått ett tag men den kändes kul å lagom så vi kör. Häng gärna på i din egen blogg eller skriv de svar som känns mest angelägna i kommentarsfältet. 


Vad ska du göra i sommar?Jag ska jobba på BB. Är ledig nästa vecka med undantag för utbildning på tisdag och sedan veckan innan skolan drar igång igen men i stort sätt jobbar jag precis som förra sommaren.

Ska du åka någonstans?Inte i år. Det finns inte pengar till det tyvärr, annars gillar jag ju att åka i september.
Får njuta av fjolårets Cypernresa och drömma om en resa nästa år förhoppningsvis.



Hur länge ska du vara ledig?Som jag skrev innan. Två spridda veckor. Gör 80% så lite luft i systemet kommer det ändå att bli.

Vad vill du verkligen hinna med?När man jobbar i princip hela sommaren blir det viktigare att Carpe fucking diem.
Försöka ta tillvara på stunderna så att man får känna av lite sommar i alla fall. Åka till stranden eller på utflykt lediga dagar, käka kvällsmat vid havet å ta ett kvällsdopp. Cykla in med maken och ta en öl i stan en ledig tisdag.



Vad tror du egentligen att du kommer göra?Ja, som vanligt blir det väl att man bara låter de där lediga dagarna gå. Har en förbaskad tendens att göra så. Hänga på internet en massa i onödan.

Vad ser du mest fram emot?Lars Winnerbäcks konserten helt klart. Längtar, längtar, längtar.



Vad kan gå fel?I sommar? Tja, det som kan gå allra mest fel och det som vore allvarligast (bortsett från sjukdom, ond bråd död, invasion av Ryssland å annat läskigt) att jag inte skriver något på min magisteruppsats. Det vore inte så där superkul om strutsmetoden fungerar allt för väl.

Vem kommer du vara mest med?Gissar på de här två snubbarna.


 


Vad kommer du lägga mest pengar på?Låt oss hoppas att det inte blir på fortsatta veterinärskostnader utan på gott käk och god dryck.



Vad kommer du köpa inför sommaren?Ett par nya ballerinaskor behöver jag faktiskt. Hystade fjolårets i dag. Med hål i hälen.

Kommer du använda det?Jo det skulle jag.

Kommer du bli brun?Är redan lite brun. Har jag bara förutsättningar... en gnutta sol lediga dagar... blir jag alltid brun.

Vad vill du säga till ditt sommar-jag?Försök att chilla lite angående övervikten du dragit på dej, det är fett och inte cancer. Och främsta anledningen till att svida om till bikini är inte att få beundrande blickar utan för att det är svalt och praktiskt att sola å bada i.



Vad kommer du äta?Allt som kan läggas på en grill och massor av jordgubbar. Jag lägger en förmögenhet på jordgubbar varje år.



Vad kommer du dricka?Alldeles för många öl antar jag.

Vad kommer göra den här sommaren extra bra?Lasse spelar ju. Och vädret har startat strålande.
Och sen är det sista sommaren innan jag är barnmorska förhoppnings vis. Nästa år har jag mitt drömyrke... och semester!

Vad kommer du ha på dig?Perfekt mode i år för oss som inte är helt slimma. Vida tunna byxor, mycket haremsbrallor och klänningar förstås.

Hur kommer du att göra dig illa?Allergin gör mej illa varje år.

Vad oroar du dig för?D-uppsatsen.



Vad kommer bli extra speciellt i år?Barnbarnen är nu lite större och kan på annat vis uppskatta utflykter som att åka till Borås djurpark och Liseberg.
Och att denna gången när jag jobbar på BB är det större chans att det är på min framtida arbetsplats.

Vad kommer du minnas av din sommar sen i september?Ja hur ska jag veta det? Förhoppningsvis inte då att jag struntade i d-uppsatsen.
Hoppas på goa kvällar, massor av barnbarntid, lugn kvalitetstid med Gotteman och kanske en å annan fest?

Hur ser du på din sommar 2016? Berätta!












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare