lördag 18 juni 2016

Politisk shopping å lite Pride

villinte_vit

Suttit här och lördagsshoppat.
Nästan 300 spänn med frakt, dyrt för en t-shirt, men en bitchslap mot svenska domstolar och uppenbart helt nödvändig för varje kvinna att bära.
Vill du ha en du med så hittar du den här.


Hur kvinnor än agerar så agerar de tydligen fel när män kommer och vill ta för sej.
I dagarna kom ännu en skandalös dom där fyra män frias helt från åtal för våldtäkt mot en kvinna på en färja. Hon hade inte varit tillräckligt full och ord stod mot ord om hon verkligen inte ville ha samlag med fyra killar på raken medan en stod å höll vakt utanför hytten.

Antingen är kvinnor för fulla, för nyktra, har för få skador, har skrikit för lite, uppfattas ha skämtat när de sagt nej. De har ett för vidlyftigt sexuellt förflutet, har agerat för lättlurat, haft för kort kjol och gud vet vad och jag är så TRÖTT på det.
Så jag hoppas att jag, inför alla eventuella män som vill ta för sej av mitt underliv och inför framtida domstolar, är tillräckligt tydlig när jag bär den här t-shirten.
Budskapet gäller så vida jag inte sagt "Ja tack"... Okej?!



Idag har vi varit på Pride. Jag å mina älsklingar... Mini, Noah och Lillebror.
Det var tredje året på raken så lite av en tradition har det blivit.
I år var det sämre väder än tidigare år och rätt kallt när vi efteråt tog en pizza på uteserveringen men himlans trevligt i alla fall.
Man kan absolut bejaka demokratin på tråkigare och torrare sätt än att delta i ett färgsprakande folkvimmel och sedan äta god mat.
Ett tips hade varit att sätta upp högtalare runt om i stan och spela musik... gärna schlager för det gifter sej bra med Pride... så det blir lite mer karnevalsstämning. Ett annat vore att stans krogar hade öl, cider och skumpastånd lite här och där. Falkenbergs vatten med gurkbitar i i all ära men så mycket party är det ju inte. 
Nåt år... kanske nästa... ska jag se till att få med mej lillebror till huvudstadens Pridefestival.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Hejhejhejhej... SÅÅÅÅÅÅ roligt att träffa er!!! (Även om det var väldigt kort..) Ni var såååå väldigt fina och Noah ÄR ju verkligen världens finste lille kille!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare