tisdag 17 juni 2014

Där rök den oskulden (trevligt var det med...)



Idag rök ännu en oskuld hos mej. Ögonfransförlängningsoskulden.
Den jag bara för några månader sa att jag inte var intresserad av. För mycket pengar.
Men fler å fler skaffar det och till slut ville jag oxå prova.

Jag gjorde det till introduktionspris 495 kr.
Det tog dryga 2 timmar.
Av andra hade jag hört att "det är jätteskönt", "jag brukar somna" osv.
Jag tyckte det var rätt jobbigt att ligga still på rygg så länge med någon som fingrade och pillade på fransarna och runt ögonen hela tiden.
Bara att blunda inför främlingar kan jag tycka känns en smula utlämnande.
Men jag tror säkert att det är jobbigast första gången, när man inte vet vad som ska ske eller så.
Det gjorde absolut inte ont och tjejen som gjorde det... Aida... var väldigt behaglig och förtroendeingivande.

Jag ville ha "jätte långa" ögonfransar men Aida förklarade att ögat måste bestämma.
För fransarna ska ju lyfta blicken och forma ögat inte tynga ner. När hon sa det insåg jag att jag sett det, folk som satt på för långa så fransarna liksom slår emot ögonlocket och blir som tunga plymer.
Nej, det är inte snyggt.
Jag litade på Aida och blev superduper nöjd verkligen.
Det ska bli härligt att slippa sminka sej till vardags. Bara på med lite solpuder på kindknotorna och ev lite mascara på underfransarna så är man tipptopp sen.
Så mycket tipptopp nu man kan bli som medelålders.

Det sägs att det finns narkotiska preparat som man prövar en gång och sedan är man fast.
Lite så känner jag redan.
Jag hade tänkt göra detta "en gång för att prova" och kände att det är alldeles för mycket pengar för att hålla på med. Fransarna måste fyllas på var 3:e-4:e vecka.
Redan nu vill jag ju ha dessa fransar jämt.

Har du prövat?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Jajamensan. 6 juni rök min oskuld. Brukar färga till sommaren men är alltid besviken att det försvinner så fort. Nu har jag bokat in en påfyllning och tänker absolut underhålla detta

    SvaraRadera
  2. Åååå vad fint det (du!! :-) blev!!
    Är svårt sugen på att testa själv... Bara en gång intalar jag mig - MEN lätt att bli "Beroende" där antar jag ....å det har jag INTE råd med.
    Tyvärr! Svår nöt att knäcka det där....

    SvaraRadera
  3. Snyggt!!! Och jag kan lova att du nu är fast ;)

    SvaraRadera
  4. Snyggt!!! Och jag kan lova att du nu är fast ;)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare