måndag 4 september 2017

Hösten och förändringssuget



Hösten är den årstiden som jag alltid är mest sugen på omstarter och förändring.
Jag vet inte varför, det har alltid varit så. Och alltid på ett kravlöst å roligt sätt, inte alls den där ångesten jag känt vissa år över att bikiniformen behöver fixas å trixas med.
Kanske för att hösten är min tid? När allergin släppt och jag känner mej fri.
Kanske för att jag alltid tyckt att höstmodet är det snyggaste.
Hur som helst har det alltid varit så och är i år med.

Normalt brukar jag sukta efter nya jeans och det borde jag kanske göra i år med, särskilt med tanke på att jag bara med nöd och näppe kanske kommer i två av de jag äger men hullet å mullet får mej att tappa lusten. Känner nästan panik över att bära nåt som trycker å håller in å spänner.
Har en hel del klänningar som funkar på vintern med så jag tror att jag istället satsar på lite färgglada strumpbyxor och ett par tajts av bättre kvalitet och kör efter bekvämlighet. Långkoftor över. Här på västkusten blir det ändå sällan några vargavintrar.

Sen är jag sugen på skor. Har sett ett par promenadskor från Rieker som jag inte riktigt kan avgöra om de är fula eller supercoola, de är blanka, svarta och med reptilmönster. Framförallt är de dö sköna.
Jag köpte ett par svarta fodrade kängor förra året som fungerar i år med och skulle vilja ha ett par nättare stövlar eller stövletter med.

Håret klippte jag nyss och jag är nöjd med den här frisyren men ett par nya glasögon hade jag gärna slagit till på. 

Har du handlat några fina höstplagg ännu och vad riktar du in dej på? 

Puss/ Asta


Tomas Maier TM0014O 001 5021

1 kommentar:

  1. Njaaa.... Jag har egentligen ingen lust att shoppa, men jag måste ha både vinterjacka och vinterskor. De från säsongerna innan har helt tjänat ut och därför så åkte de iväg till återvinningen i våras..

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare