lördag 30 september 2017

Nu.



Idag och i detta nu pågår den största nazistdemonstrationen sedan Andra världskriget i min hemstad Göteborg.
Nazister som begärt... och fått... tillstånd att demonstrera. Tidpunkten är så klart noga vald. Dels pågår den stora Bokmässan i Göteborg, en händelse som blivit synonym med demokrati och yttrandefrihet och dels pågår en av judendoms största högtider Jom Kippur.
Vad nazister anser om demokrati och judar vet alla så här gör de liksom två flugor på smällen.

Polisens talesman uttalade sej så här inför demonstrationen: "Jag tror inte NMR har för avsikt att bråka utan de är här för att visa upp sig. Jag tror att vänsterextremisterna har större våldsambitioner" och jag tar mej för pannan.
"Inte för avsikt att bråka?"
Nazisterna kanske inte har de vassaste hjärnorna men nog förstår de att de med sin uniformliknande klädsel, sköldar och symboler just gör det... bråkar (som i provocerar, äcklar, skrämmer) majoriteten av människor i vårt land.
De går där de går, i synnerhet idag, för att just bråka.
De är människor fyllda av förakt för demokratin och fulla av hat mot utlänningar och "landsförrädare" (vilket är de flesta av oss) och skulle bli förbannat glada om de blev attackerade, om tumult uppstod och de fick slåss.
Jag antar att polismannen menade att nazisterna är omringade och under noga uppsikt av polisen, medan motdemonstranterna är svårare att hålla koll på.
Då kunde han sagt just så.


Nazisterna fick demonstrera men inte förbi Bokmässan, symbolen för yttrandefrihet. Och självklart är det precis där de vill vara. Just nu rapporteras det om hur nazisterna försöker bryta polisens vägdirigeringar för att gå sin egen rutt.
Ja jävlar...


Yttrandefrihet. In absurdum.
Nazister borde rimligen ha förbrukat sin rätt till att höras för eviga tider.
Demokratin borde aldrig få nyttjas som medel för att störta just den samma.
Detta lilla kalas kostar skattebetalarna mängder med pengar som kunde gått till betydligt bättre ändamål.
Detta lilla kalas skrämmer människor och får människor, kanske framförallt föräldrar, att avstå från att åka in till stan denna vackra höstlördag.
Detta lilla kalas väcker ångest i så många människor som varje dag försöker vara goda människor och bra samhällsmedborgare. Jag tänker i synnerhet på alla av judisk härkomst och på våra muslimer, men även homosexuella, vänstersympatisörer... och resten.

"I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."



Yttrandefrihet.
Vad kommer här näst? Ska IS få demonstrera på julafton?
Pedofilernas riksförening veckan därpå?

Om inte undrar jag vad FAN skillnaden är!


Puss/ Asta




1 kommentar:

  1. Jag blir matt, rädd, förbannad, ja, riktigt galet förbannad över alla, precis ALLA extremgrupper världen runt. ... Oavsett vad de kallar sig, hur de klär sig, vad de kräker ur sig etc! Vi "vanliga" människor måste stoppa dessa förödande makter som på olika sätt väller fram lite varstans! Vi måste visa att vi bryr oss, inte acceptera våld och kränkningar, vi kan börja i det lilla, på vår egen gata, i vår egen skola, på vår egen arbetsplats osv. ... Jag tror det går, det måste gå! /Mormor

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare