fredag 1 september 2017

Man ska inte hånskratta åt ungdomlig kaxighet men...



Vid baren i Kos tjuvlyssnade jag på en ung man.
Han var svarthårig, brunbränd och med långa ögonfransar kanske arton och jag förstår att han väckte en viss uppståndelse bland jämnåriga tjejer.
Vid detta tillfället stod han med två töser och jag hörde honom prata om sex.
Eller mer specifikt, sin egen insats som sexatlet.
Faktum var... förstår ni kära läsare... att denna unga man hade aldrig haft en tjej som fejkat en orgasm, Och inte nog med det, hans sexpartner brukade få tio orgasmer vid ett å samma tillfälle.
Flickorna fnissade förtjust och generat över hans öppenhet och jag blev så full i skratt att jag bara med stora svårigheter lyckades kväsa det, ta min drink och gå.

Men jag hade önskat att jag stannat kvar. Att jag lagt mej i. Att jag sagt ungefär så här:
Men wow... jag måste säga att jag är imponerad. Jag har legat med karlar i åtminstone trettiofem år och min upplevelse är att de flesta män SUGER i sängen.
De är självcentrerade, egotrippade och så upptagna med att stirra på sin lilla kisseslang att de glömmer allt annat. Min mångåriga erfarenhet efter att ha talat med hundratals andra kvinnor är att vi alla fejkar orgasmer nu å då.

Jag ville fortsätta med...
Du förstår, jag är barnmorska och lite av expert på sexuell och reproduktiv hälsa.
Min erfarenhet säger att kvinnor har svårt att få orgasmer och att det kräver jobb som män inte är beredda att lägga ner. Men du får alltså kvinnor att komma inte en eller två gånger på ett ligg utan tio. My lord, du måste vara lite av sexakternas Zlatan. Ett proffs, ett orakel.  Snälla berätta hur du gör!

Jag ville förgöra honom nertill fotknölarna och jag ville ge tjejerna medel att genomskåda.
Men jag sa ingenting, jag hånlog bara å drog. 

Nån kväll innan log jag inte. Oxå då hämtade jag en drink vid vid baren och hörde en annan mycket solbränt svarthårig ung man med långa ögonfransar tala till en yngre lite småmullig tjej. Jag hade sett honom tidigare på dagen när han log å solade med sina föräldrar och tänkt att "Nu ha jag aldrig varit en tjej som går igång på det perfekta, men om jag varit det, och varit femton skulle jag inte släppt honom med blicken.
Han var rapp och småflirtig och jag såg... jag kände igen... hennes lycka över att nån så åtråvärd, nån så i en annan liga gav henne uppmärksamhet.
Osäker lycka stod skriven över hela hennes ansikte nä han sa saker som "Men hej, ska du gå nu? Är du helt värdelös på att dejta eller?
Och hon fnissade, högröd och lycklig och de hade följe.
Det visade sej att den unga mannen var mer intresserad av hennes vän.
Hans uppmärksamhet mot den första flickan fullkomligt dog när de kom fram till kamraten.
Han körde samma kaxiga charm till henne "Jag ä här nu, så vad vill du?!" följt av ett mycket närgånget kroppsspråk.
Blicken i flicka nr 1 bara dog när det gick upp för henne att hon bara var ett medel att nå väninnan. Flicka nr 2 flackade med blicken, osäker då han stegrade innanför hennes privata space, kanske generad mot sin kompis som uppenbart hoppats så hårt.
Och jävlar vad jag kände igen mej. I både flicka 1 och 2. Mindes skammen. Mindes osäkerheten. Mindes hoppet. Mindes hela det där jävla spelet som ägs och domineras av unga män som tro sej vara gudagåvor till kvinnor och som bara tar vad de vill ha.
Jag ville örfila honom. Jag ville ropa till kvinnorna att sök nåt bättre, skitstövlar som den här kommer bara göra er besvikna, och om ni har otur inte bara på er själva utan på på varandra.
Ja jävlar vad jag ville klappa till den här ungtuppen som så fullständigt och så likgiltigt körde över flickorna.

Fy fan. Att vara kvinna ä inte lätt. Att vara ung kvinna är ännu värre.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Ja en vill bara skaka om dom unga flickorna och säga NI ÄR BÄTTRE ÄN SÅ!!! Ta nån som förtjänar er och skit i om nån anser att ni är knullbara eller ej! Ni äger världen

    SvaraRadera
  2. Så intressant! Suger de flesta karlar i sängen? Vet de om det? Det skulle jag vilja diskutera mer. Min egen inställning är att det har tagit mig en evighet att förstå min egen sexualitet, som kvinna, och att jag blivit fullproppad av felaktig information från dag ett. Så det kan inte heller vara så lätt för männen att förstå...

    SvaraRadera
  3. Så bra och viktiga inlägg, vi pratar mycket här hemma då dottern som är arton, jobbat som servitris/bar i sommar vilket har gett upphov till diskussion om hur det manliga könet beter sig mot kvinnor...

    SvaraRadera
  4. Blir fullständigt galet rabiat galen av sånt här jävla beteende! Killar, unga och troligtvis mycket sexuellt oerfarna, som tror att de äger hela världen. Som ser sig själva som överlägsna det kvinnliga könet, som brer ut sig och raljerar! Det har tydligen inte blivit ett dugg bättre sedan jag var tonåring. När ska det vända? Kommer min dotter slippa följa det här spelet? Kommer min son att bete sig bättre?
    Din Emelie.

    SvaraRadera
  5. Jag var alltid den där kompisen - som man tog sig "via" för att man ville nå den snygga. Men redan vid 15 års ålder tröttnade jag på det och svarade snävt på raggningsförsök med att: "nej tack, min kompis är inte intresserad om du inte har stake nog att prata direkt med henne". Jag föraktade killarna OCH lite, i hemlighet, min kompis - som faktiskt var och är en riktigt fin människa även inombords. Men jag köpte aldrig den leken. Jag är otroligt glad över att mina två söner absolut inte håller på så - de har förstånd nog att föra sig med respekt.

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare