torsdag 21 september 2017

Stulen höstlista

Anneli Lodéns foto.

1. Beskriv din kommande höst i tre ord.
Kom solen kom.

2. Vilka är dina bästa minnen av sommaren 2017?
Dejten med pappa. Kosresan. Liseberg.

3. Vad är det bästa med hösten?
Färgerna. Luften. Lugnet. Och att allergin försvinner helt.

4. Vad är det sämsta med hösten?
Att vintern kommer efteråt.

5. Hur höstmyser du?
Jag drar ner tempot. Unnar mej att boa mer. Sänker kraven på det mesta.

6. Vilka böcker har du planerat läsa?
Ska försöka ta mej av Elena Ferrantes första bok igen. Hört så mkt gott om den, men åtminstone första tredjedelen jag läst var rätt trist.
Ska även klippa Jojo Moyes senaste bok och Roslund & Hellströms absolut sista bok "Tre minuter." 
Höstens bästa bok har jag redan läst, "Vi mot er." av Backman.
Nåt tips?

7. Dina tre bästa hösttips?
Utnyttja dagens ljusa timmar. I övrigt njut av färre krav å ett mer påklätt, bylsigt mode.

8. Hur ser din höstoutfit ut?
Tja, eftersom jag knappt kommer i några jeans så mkt strumpbyxor och klänningar. Bekvämt. Mysigt. Lager på lager.

9. Har skol/jobbstarten fört med sej några insikter?
Att det är långt till nästa semester?

10. Vad har du på to do listan att göra nu?
Just i detta nu ska jag packa för en liten minitripp med Lillebror och goda vänner.

11. Hur botar man bäst höstdeppighet?
Jag har ju ingen höstdeppighet. Hösten är den tid på året när jag brukar vara som mest stabil. Men att utnyttja dagsljuset och att käka lite extra D-vitamin är ingen dum ide. Att boka en resa är heller inte dumt.

12. Två nya grejer du vill lära dej i höst?
Bli säkrare på mitt yrke och... tja, finna någon form av karaktär?

13. Serier du rekommenderar?
Har själv blivit rekommenderad den norska serien Nobel som jag tänkte börja se nästa vecka. "Bonde söker fru" är ju annars koncentrerad feel good.

14. Vilket instagramkonto rekommenderar du att följa?
Följer en mängd inspirerande konton. Många kroppspositiva vilket VERKLIGEN är ett tips årets alla årstider. Någon jag vill slå ett extra slag för är Notondietanymore som är några år äldre än mej. Världen behöver se och höra kvinnor som varken är trådsmala, superfita eller under tjugofem.

15. Tre favoritdrycker om hösten?
Om hösten blir det mer rödvin igen. Sommaren är ölens tid.
Och te. Höst är tetider.

16. Planerar du nån resa?
Till Ystad imorgon, annars inget roligt dessvärre planerat. Hoppas kunna jobba öve en jävla massa och boka resa för nästa september istället.

17. Hur förbereder du dej inför vintern?
Jag förtränger den så gott jag kan. Januari-februari är vidriga månader.

18. Vad skriker din höstgarderob efter?
Ett par jeans som jag faktiskt kommer i kanske?

19. Hösten 2017 stora begivenhet?
Har redan hänt i form av sjunde barnbarnet. En ljuvlig liten flicka som heter Astrid. 

20. Äter du annorlunda på hösten mot sommaren?
Mindre med grillat å glass. Mer av grytor å sådant.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Hej Asta, jag är precis i samma läge - har läst 1/3 av Min fantastiska väninna, som alla berömmer, och förstår inte varför den är så fantastisk??? Men vi får väl kämpa på litet till så kanske det klarnar.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare