torsdag 12 december 2019

Mål och förhoppningar inför 2020

 Bilden kan innehålla: hund och utomhus

Mina förhoppningar och mål inför 2020. 25 stycken punkter.
Det känns som om det kan bli ett bra år. Detta är min färdriktning.
Den är kanske inte så intressant för någon annan än mej men jag tycker om
1.) Listor 2.) Att ha planer 3.) Få starta om.
Det finns nåt renande i det för mej.


💜 Fortsätta med dagliga promenader.

💜 Inte ge upp drömmen om att börja springa. Jag ska komma igång.

💜 Sköta mina inhalationer bättre och därefter utreda om jag är så välmedicinerad det går i min astma.

💜 Äta bättre mat. Allt för ofta äter jag mackor till middag. Eller ostbågar.

💜 Fortsätta att inte äta gris.

💜 Dricka mindre alkohol.

💜 Se Lars Winnerbäck i sommar.

💜 Bada så ofta det går i sommar.

💜 Njuta av Bente. Aktivt uppskatta vad vi har och göra roliga saker tillsammans.

💜 Förmå Bente att börja sova med mej igen.

💜 Få så mycket kvalitetstid som möjligt med mina barn.

💜 Avsäga mej mitt fackliga uppdrag när det är dags för omval.

💜 Renovera.

💜 Tatuera in mina nya fjärilar.

💜 Ta steg framåt i min yrkesutövning.

💜 Ägna Facebook mindre tid.

💜 Se något nytt av Sverige.

💜 Läsa minst 12 böcker.

💜 Vara den bästa mormor/ farmor jag kan.

💜 Jobba med min självkänsla. Terapi om så behövs.

💜 Aktivt tänka mer på att vara snäll. Kanske en daglig sak för nån annan?

💜 Grekland?

💜 Vara med och ordna en skitrolig fest för mina kollegor i november.

💜 Hurra när Frölunda vinner SM guld igen.

💜 Vara mer bejakande. Hitta på saker. Ta vara på livet. Det är mer än sova-jobba-hänga vid datorn.

Nästa år ska fan bli ett bra år! Vad hoppas du av 2020?

Puss/ Asta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare