torsdag 12 december 2019

Så gick det

Detta var mina mål, planer och förhoppningar inför 2019. När jag läste igenom dem blev jag först förfärad över hur mycket jag "misslyckats" med.
Men det var ju inga löften! Förhoppningar kan man inte misslyckas med.


* Få ordning på relationen till mitt barn.
👍 Relationer är ju ständigt i rörelse men just den krisen som var förra året är över.

* Ha en vacker och värdig begravningsceremoni för Gottfrid.
👎 Än har det inte blivit av.

* Lära känna Bente och hjälpa henne att bli en trygg och lycklig hund.
👍 Trygg och lycklig... i alla fall tryggare och lyckligare.

* Gå kurs med Bente/ lägga mycket tid på att träna in grundkommandon.
(Det gör inte mej nåt om en hund tigger, inte kan gå linförighet med kontakt eller tvättar rumpan i soffan men kommandon som stanna, kom hit, sitt, ligg, vänta och gå fint är käcka att ha för hundens frihet skull.
👍👎 Vi gick kurs och hon har lärt sej mycket men jag skulle inte precis säga att kommandona sitter. Vi jobbar vidare.

* Promenader varje dag.
👍 Men absolut.

* Börja springa.
👎 Börjat... och slutat efter kort tid. Inte fått någon ordning på det nej.

* Vågar jag säga, börja styrketräna?
👎 Nej.

* Vara i bättre psykisk och fysik form på min födelsedag än jag är idag. Fem månader på mej.
👎 Var i varken bättre eller sämre form

* Läsa fler böcker.
👍 Jo men det gjorde jag. Klarade ju min utmaning "12 böcker under 2019" med råge.

* Fortsätta ta kliv framåt i yrket. Tro på att jag räcker till.
👍👎 Tycker inte det hänt så himla mycket med min erfarenhetsresa mer än att jag har fler förlossningar. Längtar efter dagen när jag känner att jag har hyfsad koll oxå i ovana situationer.

* Genomföra sånt jag tycker är kul men som jag ändå inte förmått sista åren, ex gå på hundutställningar och Bokmässan.
👎 Nej, tyvärr inget av det.

* Fortsätta med bra saker jag påbörjat 2018. Som att strunta i vikten, snacka snällt till mej själv, hänga mindre på facebook.
👍👎 Både ock och lite fram å tillbaka. Ett år är långt och rymmer både berg å dalar.

* Gå i terapi.
👎 Nej, ingen terapi i år.

* Gå till doktorn för en ordentlig genomgång.
👍 Det har jag däremot sett till.

* Vara den bästa mormor/ farmor jag kan.
👍 Jag har försökt. Känner mej ofta otillräcklig här. Dels är de många, dels är livet hektiskt för övrigt men jag försöker.

* Slentrianshoppa mindre
👍 Kan bli ännu bättre men absolut, stor skillnad.

* Tänk att få se Jonas Gardell Queen of fucking everything!
👍 Yes! En fantastisk kväll!

* Utmana mej själv ibland.
👍 Det är utmanande bara att vara jag.

* Vara lite snällare mot min man.
👎 Nej, men det kan jag inte med handen på hjärtat säga.

* Få renoverat hemma. Åtminstone påbörjat.
👎 Hmmm. Nää. Men till våren har maken lovat.

Hur gick det för dej? Hur blev ditt år?
Nu ska jag fundera lite över 2020 års färdriktning.


Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare