torsdag 13 september 2018

Materiella ting som jag villhöver

Bildresultat för shoppingväska

Åhhh. Just nu suktar jag över mer än vanligt.
Har ett gäng dyra inköp jag behöver/ vill göra.

Ecco Gortex stövlar
Mina gamla har jag haft glädje av i massor av år men de är lite små (tänk att även fötterna växer när man går upp i vikt) och läcker dessutom in lite grann.

En rejäl jacka av bättre kvalitet
Det behöver egentligen inte vara nån märkesjacka men jag vill ha en som uppfyller alla mina krav å är trött på kompromisser.
Den ska vara regnavvisande, gå ner över rumpan, ha en färg som inte hunddregel syns på, stora rejäla fickor.

En bättre handväska
Jag gillar väskor, använder dem dagligen men är inte typen som handlar ofta. De jag har börjar se rätt skabbiga ut. Hittat en på nätet, shoppingstuk... stor å rejäl... i fuskskinn för 500 spänn. Eller om det var 600? Är det rimligt att betala och ska jag i så fall ta den snyggare bruna el den mer praktiskt matchande svarta?

En ny resa till Kos
Alltså till nästa år. Mannen vill inte. Det finns andra hinder med.
Men jag tycker det är ooooolidligt att inte veta och inte ha det att se fram emot.

En större tatuering
Har en klar bild av vad jag vill ha. Den ska täcka hela hö överarm.
Moder jord. En kvinna med lockigt, rufsigt hår där det gömmer sej humlor och fåglar. Stora fylliga bröst och armarna om en stor jordglob.

40 papp eller nåt sånt. Minst.

Inget av det är livsnödvändigt egentligen men...
Det känns som om jag behöver vinna på triss va? Alternativt ärva rik okänd släkting (mina kända släktingar är inte rika, inte döende och inte särskilt fästa vid mej heller.)
Och detta är ändå bara det som JAG vill ha just nu. Utöver det behöver huset renoveras, bilen bytas ut osv.



Vad går du runt och längtar efter/ behöver rent materiellt just nu?


Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare