lördag 22 september 2018

Vad som är viktigt för mej

 Bilden kan innehålla: natur

Läste reklam för en "fylla i bok" att köpa. "Min bucketlist- Allt jag ska hinna innan lyset släcks" och den har följande områden...

Den innehöll det här...

• De här resorna vill jag göra
• De här natur- och djurupplevelserna ska jag hinna med
• De här äventyren ska jag vara med om
• Mina relationer med andra
• Kärlek och romantik
• På jobbet
• Det här vill jag lära mig
• Mina kreativa mål
• Mina ekonomiska mål
• Kultur och nöje
• Mode, skönhet och flärd
• Mat och dryck
• Det här är mina mål för min kropp och min hälsa
• Det här ska jag göra för skoj skull
• Det här ska jag börja med
• Det här ska jag sluta med
• Det här ska jag göra för min personliga utveckling
• Så här ska jag hjälpa till att göra världen till en bättre plats
• Mina årslistor

Känner mej en smula oambitiös med mitt enda liv.
Jag har inte alls så där många planer och måsten.
Det som jag framförallt tänker på att jag vill ha gjort den dagen jag summerar mitt liv är relationer.
Jag vill ha betytt något för andra. Jag vill ha upplevt kärlek i alla dess olika former.
Jag vill ha skapat fina minnen med andra.
Jag vill vara älskad och saknad.
Jag tror faktiskt det... att veta att man gjort så gott man kunnat med att älska och värna om de sina... är betydligt viktigare för en människa på hennes dödsbädd än om hon simmat med delfiner eller bestigit världens högsta berg. 

För mej har det alltid varit viktigt att bryta med gamla familjemönster.
Att mina ungar ska älskas högre, stöttas mer, våga större än vad jag blev.
Att de ska ha förebilder och skyddsnät och bli bra föräldrar och människor.
Det är i alla fall vad jag strävat efter sedan jag fick upp den där kladdiga bedårande lilla människan som var min förstfödda när jag var sjutton.
Det är vad jag strävar efter ännu.
Det har inte alltid blivit så. Gudarna ska veta att jag misslyckats många gånger.
Inte orkat, inte räckt till, inte vetat, inte haft resurser.
Men jag har strävat dit.
Och vi får väl se hur tillfreds jag känner mej den dagen lyset släcks.

Men utöver det då. Vad är mina såna där bucketlistprylar som jag har kvar (rätt många har jag faktiskt avverkat)...

Jag vill hinna se mina barnbarn bli vuxna, starka, fria människor.

Jag vill föda upp minst en kull valpar.

Jag vill bli en jävligt duktig barnmorska.

På tal om det skulle jag gärna vilja hinna med att jobba som barnmorska och med förlossningar på ett annat vis än så som jag jobbar nu.

Jag skulle gärna vilja se New York

Jag vill se Sverigedemokraterna åka ur riksdagen

Jag skulle vilja gå in i ett varghägn och klappa vargar

Jag vill till Grekland många, många fler gånger

Jag vill se mer av Sverige

Jag vill bli stark och få bättre kondition.

Jag skulle vilja skriva en bok

Typ så. Hur tänker du kring bucketlist och vad är riktigt viktigt för dej?

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare