fredag 21 september 2018

Ett vidrigt tillhåll för män(skligheten.)

Bildresultat för flashback

Ibland... mot bättre vetande... går jag in på Flashback och läser.
Om det finns någon som inte varit där inne så skulle jag starkt råda dej till att fortsätta avstå det. Det är väldigt enkelt att tappa hoppet om mänskligheten där.

"Fördelen" med flashback är att de är rätt snabba med att lista ut saker och ting.
Med att lägga ett gemensamt pussel.
Om tidningarna skriver att en kändis av något slag är misstänkt för ett brott så tar det inte många timmar innan Flashback ringat in vem det är.
Nackdelarna är å andra sidan många.

Igår gick jag in för att läsa om den läraren som anmält en elev för våldtäkt.
Det skulle jag inte ha gjort.
Hundratals inlägg och spekulationer. I stort sätt samtliga inom två huvudspår.

1. Vilket land var eleven ifrån? För det är ju självklart att han måste vara utlänning. Troligen från Afghanistan. Svenska killar gör inte sånt. Svenska killar har en helt annan kvinnosyn.

2. Var läraren en slampa? Hade hon haft sex och sen ändrat sej? Var det sådana där nytillkomna kriterier vad som räknas till brottet våldtäkt, alltså inte nån "riktig" våldtäkt utan "bara" fingrar el dyligt där de inte ska vara.
Det är ju inte ovanligt att kvinnliga lärare frestar elever och är lössläppta.
Och hon var ju tillbaka i tjänst direkt så särskilt mycket våld kan hon inte varit utsatt för.

Typ så. Sida upp å sida ner.

Rasism. Utländska män har en vidrig kvinnosyn.
Sexism. Kvinnor kan vara frestande slampor och en massa tjafs kallas numera för våldtäkt.
Och ingen ser dubbelmoralen. Ingen ser bjälken i det egna ögat.

Jag tror att det är jävligt ovidkommande för den här läraren... eller för vilken kvinna som helst... vilket land hennes våldtäktsman kommer ifrån.
Jag vet att jag åtminstone inte fått varken större eller mindre ärr om mina förövare haft någon annan nationalitet än att de var svenska.
Men det är ALLT de här avarterna till män(niskor) på Flashback bryr sej om.
Var kom han ifrån? Vad har han för nationalitet? Vilken färg på håret har han?
Ja. När de alltså inte spekulerar i kvinnans moral då. Vad hon hade för kläder, för sexuella erfarenheter. Eller om hon inte i själva verket gnällde och gastade våldtäkt över nåt så banalt som ett litet finger eller två.

Som sagt. Gå inte in på Flashback. Åtminstone inte om du vill behålla lunchen och om du vill ha någon som helst tilltro till att det finns vettiga män i den här världen.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare