torsdag 29 december 2016

Årssammanfattande lista för 2016

Snor min egen lista från i fjol. Med nya svar. Varsegoda. 

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Åhh, småkrafs ni vet som... att FÖRLÖSA bebisar!!! , sy i andra människors underliv och hålla en äggstock i min hand innan den stoppades tillbaka in i ägarinnans buk igen.
Hamnade skrämmande nära 70 kg sträcket.

Genomdrev du någon stor förändring?
Skrev på en anställning på KK. Är numera frikopplad från medicin som varit min värld i 14 år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nej, våra vänner är för gamla. Men lilla Mio föddes och mina vänner fick flera nya barnbarn.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Minns inte datum men visst har ett å annat stort/ kul hänt.

 

Dog någon som stod dig nära?
Nej, men för vissa är det nog mer relaterat till tur än skicklighet.

Vilka länder besökte du?
Danmark.



 Anneli Lodéns foto.

Bästa köpet? 
Jaa?! Vad av allt jag shoppat står ut lite extra?
Får nog säga handpenningen på nästa års resa.

Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Massor. Barnbarnen så klart. Praktikerna.
Maken och jag hade en härlig minisemester i Göteborg i somras och sen hade jag en lika härlig höstminisemester med Lillebror och två andra kära vänner.
Stand up kväll med bästa vänner.

Anneli Lodéns foto.

Saknar du något under år 2016 som du vill ha år 2017?
Sömn. Mer motivation att springa. Hårdare hud å mer tilltro till mej själv.
Ett mer humanistiskt politiskt klimat, i Sverige och i världen.

Vad önskar du att du gjort mer?
Kommit igång med mitt engagemang för flyktingar. Jag har sagt flera gånger att jag kan tänka mej olika sorters fadderskap/kontaktmannaskap men orken å tiden har inte funnits där.
Tränat med Gottfrid. Han har blivit odrägligt ouppfostrad det sista och gör lite som han vill.
Hållit fast i löpningen.
(Förra årets svar, gäller detta med)

Vad önskar du att du gjort mindre?
Retat mej mindre på självgodhet.

Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru.

Bästa boken du läste i år? 
Inte läst så mycket skönlitteratur under utbildningen men "Björnstad" av Fredrik Backman är kanske bästa boken... någonsin.




 
Största musikaliska upptäckten? 
Upptäckt och upptäckt men i år kom jag äntligen iväg på en Winnerbäckkonsert.
Hans senaste Granit och Morän är en av hans bästa någonsin.

Vad var din största framgång på jobbet 2016?
Jobb byts mot student. När jag sista veckorna på förlossningen kände "jag kan, jag räcker till." Stort.

Största misstaget?  
Jag vet inte. Inga gigantiska misstag mer stora konsekvenser.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tröttare framförallt. Oroligare över världen.

Vad spenderade du mest pengar på? 
Kläder.

 Anneli Lodéns foto.

Något du önskade dig och fick?
Ännu ett år med Noah. Att dotter nr II flyttade hem till Sverige och att min äldsta dotter inom kort flyttar till stan. Tjänst på förlossningen.

Något du önskade dig och inte fick?
God sömn. Motivation att springa.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016? 
Minns faktiskt inte.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Alltså, främst önskar jag att pappa och jag skulle löst vår konflikt.
Att mamma skulle erkänt och tagit tag i sitt missbruk.
På det stora hela är jag nöjd. Det var utbildningens år. Sista distansen mot mitt drömjobb, nu är det (snart) gjort.
 
Vem saknade du?
Pappa och Märta.

De bästa nya människorna du träffade?
Tyckte väldigt mycket om flera stycken på min praktikplats som jag säkert kunnat bli vän med om jag bott närmare.
Mio... så klart.

Mest stolt över?
Att jag klarat av utbildning och praktik så bra med alla utmaningar av att köra bil, bo borta, våga se om jag kan som det inneburit.

Högsta önskan just nu?
Att åren med Triumf går så smärtfritt det går. Att Putin håller sej lugn. Att Sd fortsätter att minska. Att vi får vara friska. Att jag ska fixa mitt nya jobb... och få vänner, vara accepterad och omtyckt.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Året som var var egocentriskt. Nu vill jag hjälpa andra.
Få in en vardag som funkar och håller mej frisk.
Njuta av barn, barnbarn, hund och vänner.




Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare