onsdag 25 juli 2018

Årets sommarlista



 Anneli Lodéns foto.


Dags att summera 2018 års upplaga av det som kallas sommarsemester.
Läste förra årets, det hittar ni HÄR, men det var inte precis någon munter läsning. Brorsan som begravdes, mamma som var dyngrak och ett jävla väder.
Men alltså årets sommar! Vi kommer att tala om den här sommaren under decennier.
Den har slagit alla rekord som finns i värme, soltimmar, antal tropiska nätter och förtvivlat få millimeter regn. 

Varit på stranden:
Mer än något tidigare år. Förmodligen mer denna sommaren än på de tio senaste åren sammanlagt.

Badat: 
Som jag har badat! Jag som normalt inte badar i Sverige eller på sin höjd får till ett dopp har i år badat var å varannan dag. Ibland flera gånger på en dag.
Och det har varit härligt i vattnet!

Blivit brun:
Så brun jag kan bli i Sverige. Av någon anledning når det bara en viss nivå trots att det har varit strålande sol sen i början av maj.

Grillat:
En hel del ja. Fisk, korv, kött. Från och med midnatt råder grillningsförbud pga den oerhörda torkan och risk för fler bränder.

Varit på konsert:
Lasse spelade ju i år och självklart var vi där. Jag å mina döttrar. Det var en magisk kväll.

 Anneli Lodéns foto.

Gjort någon resa:
Nä. Småutflykter till Borås och Göteborg. Vi bor perfekt när vädret är som det varit.

Varit på sommarfest/ haft sommarfest:
Ingen stor. Men några parmiddagar och liknande. Saknar sommarfesterna vi hade på mitt gamla jobb. De var somrarnas stora händelse.

Träffat vänner:
Nja. Jo det här jag. Kanske inte så mkt som jag önskat. Och jag har känt mej bortvald ett par gånger i sommar. Människor jag tycker om som inte riktigt har haft tid/ valt mej och så där.

Tagit någon middagslur:
Ett par stycken ja.

Läst några böcker:
Läst massor för Noah. Vi plöjer Astrid Lindgrens tjocka mästerverk just nu. Bröderna Lejonhjärta, Ronja, Mio min Mio, Stora boken om Emil...
För egen del har jag läst sista delen i serien om Rosengädda av Emma Hamberg, Gänget av Katarina Wennstam, Bara ett barn av Malin Persson Giolito, Miniatyrmakaren av Jessie Burton.

Anneli Lodéns foto.

Druckit goda drinkar:
Mer öl. Och vitt vin. Aldrig gillat vitt vin nu är det det jag druckit mest

Sommarromantik:
Nej, det har varit ont om den varan.

Flirt:
O  ja, Noah flirtar och blinkar hårt varje dag.

Utomhussex:
Räknas en hotellbalkong på nionde våning?

Sprungit:
Kopierar sommarromantiks svaret.

Liseberg:
Nej. Vi har det kvar men hoppas få till det nästa månad.

Bästa sommarprataren P1 Sommar: 
Har lyssnat på många. Bäst har Mark Levengood, Katarina Wennstam och Markolioo varit.

Käkat jordgubbar:
Massor.

Detta har det talats om:
Värmen och de stora bränderna som härjat.

Finast i sommar:
Kvällsbad och annan kvalitetstid med hund, barn och barnbarn.
Att jag, trots att jag väger mer än någonsin ändå är mer tillfreds och mer obrydd om min kropp än tidigare.

 Anneli Lodéns foto.

Jävligast i sommar:
Gottfrids många hotspot. Allergin var vidrig i juni men har under juli varit mer hanterbar. Allt gräs är väl bränt.

Hoppas att du oxå haft/ har eller får en fin semester!

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Så härligt att din ledighet varit bra!! Underbart! Synd att inte vi hann ses dock - men, det kan vi säkert råda bot på! Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare