tisdag 17 juli 2018

Höjden av...



Höjden av... alltså verkligen h ö j d e n   a v ... i-landsproblem är när jag blir lyxstressad. Det händer nästan varje gång som jag är ledig en längre stund.
Lyxstressad tänker du. Va fan är det?
Har du käkat för mycket ostron, druckit sönder dej på champagne eller vad är det frågan om?

Nej!
Lyxstressad är jag när jag har allt för mycket härligt att välja på samtidigt.
Promenader. Tid för barnbarn. Hundmys. Lässtunder. Ska jag brodera? Lyssna på Sommarprat. Poddar. Åka till stranden? Skriva brev. Umgås. Med vem i så fall?
Allt är roligt. Lustfyllt. Sådant jag sett fram emot att hinna med. Lika med semester men väldigt få saker kan göras kombinerat.
Och när jag gör det ena tänker jag på det som jag inte gör. Som jag kanske borde gjort istället. Och blir lite orolig och ambivalent.
Vissa saker är direkt oförenliga. Jag kan tex inte inleda renlevnadsperiod med springturer klockan nollfemnollnoll med färsk melon och svalt citronvatten som belöning efteråt samtidigt som jag unnar mej att vara lite bakfull å sova länge.
DET är lyxstressen.
Ja men jag vet, jag sa ju att det var höjden av i-landsproblem. Nästan som att deppa ihop över att den privata poolskötarkillen har ful färg på badbyxan.
Men händer det verkligen ingen av er?
Är det bara jag?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare