måndag 9 juli 2018

Frågestund

Anneli Lodéns foto.

Något alla bloggare gör med regelbundenhet är att ha Frågestund med sina läsare. Jag tycker själv det är roligt att ställa frågor till de bloggare jag följer och det är även kul att läsa andras frågor.
Bloggaren får möjlighet att fördjupa sej i något som hon brinner för eller komma lite ur sin comfort zone å skriva om andra saker.

Jag har själv haft Frågestund med mina läsare X antal gånger under mina bloggande år. Men av någon anledning så kommenterade ni mer förr och därmed kom det oxå in fler frågor.
Förr kände jag en viss skräck inför Frågestund för tänk om inte en jävel undrade någonting, gud vad pinsamt!
Nu känner jag inte så, så jag tänkte försöka.
Går det så går det!
Många väljer att kommentera på facebook istället för under inlägg.
Jag tycker det är roligare med kommentarer här (varför kan jag inte riktigt svara på?) men vill du absolut hellre fråga på fb och känner mej där så gör det för all del.
Alla frågor är bra.
Och jag kommer svara på allt.
Nästan.

Frågor jag funderat över om jag läst min blogg...

Hur länge har du definierat dej som feminist? 

Hur kommer det sej att rasism är den orättvisa du brinner mest för? 

Saknar du någonsin sjuksköterskeyrket och kommer du alltid jobba som förlösande barnmorska? 

Hur ser du på ditt eget medberoende? 

Om du fick ändra på något i ditt liv vad skulle du ändrat då? 

Vad är dina + och - i ditt föräldraskap? 

Vad grälar du och din man om?

Är du andlig? 

Hur många klänningar har du människa? 

Får väl skriva några inlägg kring några av dessa ämnen kanske men nu var det ju era frågor jag var nyfiken på inte mina egna, ville mest skicka med er lite inspiration.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Vilken, förutom invandringsfrågan, tycker du är ’farligast’ i SD’s politik? Jag tänker sambeskattning, eller som barnmorska kanske en abortlagsändring? Eller nåt annat?

    SvaraRadera
  2. Vem av Sveriges partiledare skulle du vilja bjuda hem på middag och vad skulle ni diskutera?
    Och vem av dom skulle du aldrig släppa in i ditt hus?

    SvaraRadera
  3. Kan hända du skrivit om detta och att jag missat det men 1. Varför är du och din man fortfarande gifta? Kan tyckas va en dum fråga men du verkar inte se på män med så blida ögon och om jag tytt dina inlägg rätt så här ni inte den bästa relationen.
    2. Av vilken anledning bor din dotter och ditt barnbarn fortfarande hemma?

    /Jenny

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare