onsdag 4 juli 2018

Flash news: Jag är ingen utåtriktad sexgalning

Anneli Lodéns foto.

Jag var på en fest med kollegorna för många år sedan.
Vi  kom slutligen in på ämnet sex och jag berättade om hur jag är... och alltid har varit... rätt så asexuell av mej. Jag har inte vrålmycket lust (bättre sedan jag slutade med antidepp), jag tycker inte att sex är det mest fantastiska som finns, jag blir inte... alltså VERKLIGEN INTE... till mej av en kisseslang osv.
En kollega (som jag förövrigt inte stod särskilt nära om vi skall uttrycka oss diplomatiskt) blev förvånad och uttryckte det med emfas. "Va?! Jag trodde du var jättesexuell."
Hur är man då? Som kvinna? En slampa?

I alla fall är jag inte "jättesexuell."
Trots att man (av oklar anledning) kan tro det.
Jag är inte heller särskilt extrovert.
Det kan man verkligen tro. Det har jag själv alltid trott.
Jag är typen som tar mycket plats. Som pratar mycket. Och rätt högt.
Hon som skrattar bullrigt. Som kanske säger "det på gränsen opassande."
Rapp i truten. Stark i mina åsikter.
Ibland.
Jag kan oxå vara inkännande och lyssnande. Faktiskt är det nog det jag får mest komplimanger för (min gigantiska bak till trots) att jag är så bra att prata ut med.

Jag har ikväll ägnat mej åt en massa tester om huruvida jag är extrovert eller introvert.
Jag fick höga poäng på introvert på samtliga. Det var inga tvivel, inget att snacka om lixom.
Ex på mina introverta drag...
Jag läser av stämningar som finns outtalade i ett rum.
Jag kan uppskatta men blir trött av sociala sammanhang.
Jag har hellre få nära vänner än många bekanta.
Jag tycker inte om att prata i telefon, i synnerhet inte när jag inte själv ringt upp.
Jag gillar inte spontana upptåg.
Jag tankar energi i ensamheten.
Osv.

Tidigare kvällar (för länge sedan) har jag gjort tester på huruvida jag är en högkänslig person. Det är ju faktiskt en psykologisk diagnos.
Gissa svaret?
Precis. På samtliga av dem testerna har det blivit ett rungande "ja", ja du är högkänslig i din personlighet (så in i helvete.)

Nu ska man kanske inte lita allt för mycket på hemmatest men med tanke på att jag valt ut många och de som verkar seriösa och fått ett så enhetligt svar törs jag nog konstatera...
Jag är en introvert, högkänslig asexuell tant!
Visst låter det skoj!

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare