söndag 15 juli 2018

O no, jag ska till en nogozon på lördag.



 Bildresultat för katerina janouch

Katerina Janouch. Denna kvinna alltså.
Jag följde henne ganska frekvent förr om åren. När barnen var mindre.
Läste hennes frågespalter där hon gav tips å råd om samlivet och om barnuppfostran. Läste oxå hennes kloka tankar om medberoende.
Följde hennes blogg. Läste de första böckerna hon skrev om barnmorskan Cecilia Lind. Tyckte de var... inga mästerverk... men okej.
Jag tyckte hon var en cool katt. Och hon var en cool katt.
Det är hon som ändrat sej, inte jag.
Nu.
Numera är hon ju framförallt känd för att hon överallt och i alla sammanhang proklamerar ut främlingsfientliga åsikter och rena lögner om landet Sverige.
Hon låter lite mer hatisk och lite mer onyanserad än random sverigedemokrat.
Och jag blir faktiskt bekymrad.
Är det möjligt att en människa kan ändra sej så där?
Gå från vettig till alldeles skogstokig?
Hon framför inte bara helt huvudlösa åsikter. Hon har ju tagit karriärssjälvmord. Tidningar, förlag och bokhandlare tar en efter en avstånd från henne. Vill inte förknippas med den typ av dårskap.
Har det brunnit i skallen på henne?
Alltså, på riktigt. Det känns ju som om hon inte är helt frisk.

Jag råkade snubbla över ett helt huvudlöst inlägg ikväll där hon i ett blogginlägg utger sej för att tala med en anonym polis som menar att hela staden numera är en nogozon.
Katerina ska åka till Göteborg. Det gör henne nervös. Så hon frågar "polisen" om råd. Och råd får hon. Kvinnor i Göteborg bör ex:
Bära fotsides långa kläder. Täcka huvudet. Inte visa någon hud.
Inte bära religiösa symboler. Inga synliga smycken överhuvudtaget.
Inte gå i parker. Inte i shoppingcentrum. Inte vistas utomhus utan man, inte ens på dagen.
Ta taxi dörr till dörr. Om hon kör bil, ha den låst inifrån så hon inte blir rånad vid rödljus.
Bära solglasögon. Inte möta främlingars blickar.
Osv.

Och jag som ska till Göteborg på lördag!!!! O no.
Jag satt med gapande mun när jag läste det här.
Fnisset bubblade inom mej för det är så otroligt dumt och vem utom alla hennes svärjevänner till läsare går på det här? Nu är de ju förvisso rätt många men...

När jag nu ändå hade klickat mej in på hennes blogg fortsatte jag att läsa.
Inlägg efter inlägg.
Alla går ut på samma sak.
Sverige har blivit en krigszon. En livsfarlig krigszon.
Allt har kollapsat.
Sjukvården kan inte ta hand om sjuka längre.
Pensionärer kommer att svälta ihjäl.
Polisen har tappat greppet.
"Samhällskontraktet är brutet" skriver Janouch.
Allt för att svenska politiker sålt ut sitt folk och låtit utländska kriminella ta över våra liv och vår trygghet.
I ett inlägg har hon en bild tagen på sej och alla sina barn. Den är från 2006.
Då Sverige fortfarande var en trygg plats. Då hon vågade åka tunnelbana.
Gå en promenad med hörlurar i öronen. Låta tonårsbarnen vara utomhus.
Utan att oroas att de ska bli knivhuggna, skjutna, våldtagna eller påkörda av en skenande lastbil.
Och även om hon inte i just detta inlägg skriver vad botemedlet och medicinen heter så står det ganska klart.

Låter detta som en frisk människa?
Känner ni igen er i hennes världsbild?
Undersökning efter undersökning, nationella som internationella, visar att Sverige är... 2018... ett av världens bästa länder.
I fråga om jämställdhet.
Trygghet.
Vård.
Ekonomi.
Lycka.
Och faktiskt oxå integration.
Brottsligheten ligger i princip oförändrad sedan Janouch levde i sitt drömland 2006. Viss brottslighet har ökat något. Annan brottslighet sjunkit.
Visst har det varit tilltagande problem med gängskjutningar men det är i huvudsak de själva, unga tungt kriminella svenskfödda med en eller två utlandsfödda föräldrar som drabbas av. Sorgligt och tragiskt men ingenting gemene man behöver känna oro inför.
Det Katerina Janouch beskriver är som om vi levde i Raqqa eller Kabul.
Total systemkollaps. Total otrygghet.
Känner du igen dej?

20-30% av rösterna beräknas dessa svärjevänner få. Baserat på den här världsbilden!!!
Demokrati är det hittills mest framgångsrika sättet att styra ett land men fullkomligt... det är det då fan inte.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag har inte läst hennes blogg. Därför är jag tacksam över att du rapporterar om den. Och ja: det måste ha brunnit i huvudet på henne. Eller så får hon bra betalt av någon för att skriva det hon gör. Hur det än må vara med den saken är det hon skriver FULLSTÄNDIG rappakalja. Jag var i Göteborg häromdagen. Min syster bor i Göteborg. Och jag hade en underbart trevlig sen kväll ute på sta'n och PROMENERADE SJÄLV hem!!! I kortare klänning!! Utan solglasögon!! Suck.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag ska oxå till Göteborg på lördag!!!

    SvaraRadera
  3. Det var visst fredag jag skulle dit. Fredag-lördag. Vad ska du göra i Götet?

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare