tisdag 24 juli 2018

Vi badar

Anneli Lodéns foto.

Vi badar. Och badar och badar och badar.
Och imorgon ska vi... bada.
Börjar jobba på fredag. Maken säger varenda gång jag utropar det allra minsta negativt om jobbet "Men hallå, ska du hålla på att klaga, nu har du ju fått plugga till ditt drömjobb."
Men det går inte att komma ifrån. Människor är olika helt enkelt.
Jag har världens roligaste jobb men jag kommer ändå alltid att tycka mer om att vara ledig.
Så ja, enstaka millisekunder kan jag tycka att det ska bli kul att börja jobba men för det mesta så känner jag ångest för att denna semestern... denna århundradets semester... snart är över.
Sa jag att vi har badat?
Jag kommer att ha tankat så mycket sommar å sol att vintern kommer gå som hejsan. Jag tror faktiskt det. Att den psykiska hälsan hos befolkningen blir avsevärt mycket bättre efter så här mycket somrigheter.
Och har ni sett hur mycket fina höstkläder som börjar trilla in i affärerna?

Idag var det ljummet i vattnet. Någon sa att det var 25 grader.
Det kan säkert stämma, det var verkligen greklandsvarmt. Så där så man inte ens huttrar innan man doppat sej.
Vi hade en helt magisk dag. En som började med världskrig mellan mej och yngsta dottern men som blev till en av den här sommarens allra ljuvligaste.
Hemkomna grillade vi korv och drack rosé.
Vi... jag, Noah å maken alltså.
Dottern fick migrän och gick å la sej.

Nu ska jag oxå göra kväll. Det är ganska tidigt för min del men solen, vinet och inte minst intensivt umgänge med en väldigt intensiv fyraåring hela dagen har tagit på krafterna hos tant.

Sov sött vänner när det väl är dags.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare