torsdag 5 december 2013

Ska bara klaga i en enda mening sen får det va bra

 

... Jag har ont i magen, skav i halsen å svårt att svälja, jag har redan varit sjukskriven nyligen och kan knappast sjukskriva mej igen med mindre än fyrtio graders feber, man förrlorar ju pengar med, jag fryser ena minuten och svettas nästa och undrar för mej själv om det är sjuka eller nåt klimakterieskit, sov dåligt medans jag trängdes med arg make som väckte mej några gånger för att jag tog för mycket plats, fast själv tyckte jag att han tog mycket plats, när maken inte väckte mej vaknade jag av ont i halsen men inte fan hittade jag mina fihermans friend, ute stormar det å blåser, trots att jag egentligen inte orkar och vill måste jag gå ut med hunden strax, till kvällen skall det komma in snö i stormen med, det blir underbart att köra hem i vid halv elva tiden efter jobbet, jag som är så tuff i halt väglag med, å andra sidan kan det vara skönt att slippa vara hemma för jag får nästan krupp av detta sviniga kök som var städat igår när jag åkte till jobbet, nu står det disk överallt blandat med skräp, smulor, kladd av diverse olika ting, trots att vi bor här fem vuxna människor så har var och en av dem skäl till att de inte kan/ orkar hjälpa till och skyller på någon annan, dessutom är jag fet också och ni kan ju gissa om jag kommit ut för att springa idag... 

Puss/ Asta

12 kommentarer:

  1. Imorrn är det en ny dag :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att dina familjemedlemmar - de som bor där just nu - beter sig skit! För fasen: STÄDA UPP EFTER ER!!!! För övrigt - en jävla skitdag! Kram

    SvaraRadera
  3. Inget hotell Du driver!
    Du är en MYCKET SNYGG 40 plusare! Många är avundsjuka på en plinga som Du!

    Kramis och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Du skall inte springa med skav i halsen trösta dig med det...

    SvaraRadera
  5. Sätt ungarna i bostadskö. Det är ju 2013, inte början på 1900-talet. Varför ska de bo hemma och bli uppassade?? Bortskämda är vad de är!!!

    SvaraRadera
  6. Enig med siste kommentar her. Du er ingen hushjelp, du er i tillegg sjuk og behøver hjelp. Voksne mennesker må klare å ordne seg selv!
    Håper du har det bedre i morgen. :-)
    Klem Laila

    SvaraRadera
  7. Inget vidare - Krya på dig!
    Det måste vara nå't jag inte förstår med hushållsysslorna hemma hos er - en av 5 vuxna (du) som sköter det mesta ... Vad är det för fel på de andra?! Låt dig passas upp nu! ;) /Mormor

    SvaraRadera
  8. Varför bor VUXNA barn hemma hos sina föräldrar?????????????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym. Du har inte stor insikt i hur livet kan se ut va?
      Ursäkta om jag bemöter dej i en tråkig ton, men din var inte speciellt trevlig heller.
      Vuxna människor kan bo hos sina föräldrar av en mängd skäl, de vanligaste är nog bostads, pengabrist och att soc anser att en förälder bär ansvar för sitt barn... även om hon är 19.

      Radera
  9. Oj spooky kommenteringar. Att VUXNA BARN bor hemma kan ju vara pga arbetslöshet och/eller svårigheter att hitta lägenhet. Men vad vet jag...(ta av er för jag har svårt att sätta mig in i hur andra har det-googlesena)

    SvaraRadera
  10. Man måste inte ha vuxna barn hemma! Socialen får träda in och betala för dom tills dom hittar ett jobb. Soc GÖR det men man får vara lite tuff både mot barnen och soc. Kanske vill du ändå ha dom hemma? Vi är bara försörjningsskyldiga tills ungarna gått ur gymnasiet! Jag tror personligen att man inte hjälper, snarare stjälper, om vuxna barn får bo hemma. Varför ska bara DU hålla på och städa efter alla andra LATA vuxna. Antingen så tris du med det eller så borde du flytta, lämna dom fyra drönarna att ta hand om sin egen skit sen kanske dom respekterar dej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oavsett hur man ställer sig till att ha vuxna barn hemma, så är det väl inte vad man är "skyldig" till som avgör? Eller? Är det någon förälder som resonerar så? "Nu är jag, i samhällets ögon, inte längre skyldig att försörja dig. Sök soc och lev på existensminimum, ut ur mitt hus!" Det är väl andra faktorer och inställningar som avgör, hoppas jag!
      /Emelie

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare