söndag 15 december 2013

Stolt multitaskande kvinna utan julstämning

 

Vilken kvinna jag är!
Det måste jag säga.
Idag har jag egenhändigt både huggit slitit upp en julgran med mina bara händer, lagat köttfärssås, promenerat hund och bakat Snickers.
Snickers går i och för sej på mindre än 10 minuter men ändå... det visar på en enorm bredd eller hur?!

Njä, jag ironiserar lite ja.
Hör ni, jag har svårt för att hitta julstämningen.
Det har inte med det gråmulna vädret och de 8 plusgraderna som gör det, det är jag som västkustbo van vid. Jag vet inte varför jag av nån anledningen inte hunnit i kapp mentalt i år. Varför jag inte kan greppa att det faktiskt är 3:e advent idag.
Det är nio dagar till The D-day.
Hur går det för er?

Musikhjälpen-13 är slut idag. 28 426 046 kr kom in, för alla kvinnors rätt att överleva sin graviditet.
Såna här dagar är jag en stolt svensk. Stolt över den enorma solidaritet som vi tillsammans i stort å smått visat.
Det är så mycket snack om främlingsfientlighet och Sverigedemokraternas framfart i riksdagen nu mera, så lätt att misströsta och att känna att rasisterna äger det här landet.
Senast idag läste vi om hur nynazister attackerade en demonstration mot rasism.
Men Musikhjälpen visar hur mycket hjärta det finns i det här landet.
Nästan 28, 5 miljoner på en vecka i juletider när många människor ändå har svårt att få ekonomin att gå ihop.
Det värmer mitt hjärta!

Skön söndag på er!

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Nä, nån julstämning känner jag inte, men så är jag inte heller så intresserad av den heller. Däremot ska det bli sjukt skönt att bara behöva jobba 5 dagar på två veckor, det kan jag längta till...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare