söndag 1 mars 2020

Från mej till mej

Bildresultat för stronger svarta set

Detta tyckte jag att jag var värd. Kollektion från Stronger.
Som belöning för att jag nu tränat regelbundet tre gånger i veckan (och tyckt att det är kul!) i två månader och som pepp att fortsätta.
Jag vet att Strongers tajts är fantastiskt bra för min Mini äger flera set.
Från början var jag inne på att beställa setet i den nya våriga hallonröda färgen men trots all... kvalitet först och allt det där... vill man ju att det ska SE snyggt ut oxå och jag tror kontrasten mellan mej och modellen ovan blir tillräckligt stor ändå.
Fel på tanken eller ej, tror tyvärr många känner igen sej, så kommer jag att känna mej mer bekväm i svart.

Första månaden gick jag hellre på pass. Februari har nästan bara blivit gym.
Gillar båda men gym är ju friare, att man kan gå när helst det passar en.
Egentligen borde jag investerat i ett par PT timmar, hade förmodligen varit mer välanvända pengar än ett snyggt träningsset för jag är väldigt osäker på om jag tränar optimalt. Om jag får med alla muskelgrupper.
Jag är ju en sådan novis på det här och vet i princip bara att jag tränar ben, rygg, armar men inte vilka muskler.
Imorgon ska jag i alla fall ta hjälp av ett riktigt proffs.
En kollega till mej som är grym på (ja mycket men i detta fallet) gymmande ska hjälpa mej med att se så tekniken är rätt vid basala övningar som marklyft och knäböj.
Det ska bli kul.
Ja, visst är det HELT otroligt... Asta Pastasson säger att nåt som involverar att inte få lata sej ska bli "kul." Jag är lika förvånad som ni mina trogna läsare måste vara.

Hade en liten tanke om att åka och träna ikväll.
Jag gick av natten i morse och det är väldigt olika hur det känns.
Trött är jag nästan alltid när jag vänder tillbaka dygnet men i olika grad.
Men ikväll efter Benterunda utmed stormigt hav känner jag mej helt urlakad.
Natten som var va ( jättekul men) stressig och jag satt inte många minuter, det gör stor skillnad för kraften dagen efter.
Man måste vara lite snäll mot sej själv oxå. Lyssna på kroppen.
Tror den snarast behöver en stor (kall) stark och tidig sänggång.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare