måndag 30 mars 2020

Just nu



Ser på?
Robinson, Hem till gården, Bonde söker fru-jorden runt.

Läser?
Ingenting tyvärr. Har två böcker jag påbörjat som inte är dåliga alls men hittar inte ron.

Lyssnar på?
Jonas Gardells "Till minne av en villkorslös kärlek."

Längtar efter?
Högre temperaturer, att få lite färg på huden och att bada i havet.

Räds?
Allergin som stundar och att få (och bli svårt sjuk i) Corona.

Gör helst en ledig dag?
Utnyttjar den underbara solen. Strosar runt utmed stränder som snart skall ockuperas men som ännu är våra.

Är otålig över?
Vill få mer synliga muskler. Att det tar tid att bli bra på mitt jobb.

Borde göra mer?
Träna med Bente-Nora. Jag gillar ju att hänga med henne och jag vill ha en säkrare lydnad.

Borde göra mindre?
Dricka bärs och käka en massa skit vanliga vardagar.

Planerar?
Att strypa just det

Mår?
Rätt okej. Eller alldeles otroligt stabilt... för att vara jag.

Sover?
Rätt bra. Det hör ihop det där.

Klappar mej själv på axeln för?
För att jag trots rätt kass självkänsla och uselt mod inte ger upp utan fortsätter utmana mej själv.

Måste?
Man måste väl ingenting. Eller jo, man måste en hel del faktiskt.
Jag måste fortsätta hålla i träningen även om det ibland tar emot.
Och så måste jag göra den där ctg certifieringen.

Måste inte?
Bry mej så förtvivlat och ta åt mej av andra människors attityd.

Borde?
Balansera bättre vad jag förväntar mej av andra och kräver av mej själv.

Borde inte?
En massa saker.

Lyckas ovanligt bra med?
Ta min kortisoninhalation. Har väl aldrig kommit ihåg den så väl som nu när det är Coronatider.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare