söndag 29 mars 2020

Jimmie, Jocke å ni som inte tycker



Nåt som är trist med att aldrig längre få kommentarer på mina blogginlägg (drömmer mej tillbaka till tiden när man bara tog för givet att man skulle få åtminstone ett dussin av era tankar) bortsett från att diskussioner alltid är kul och att det kan kännas en smula... jag vet inte, obekräftande att inte få nån tanke kring inlägg som är antingen genomarbetade eller lite utlämnande är att det omöjliggör inlägg där jag frågar saker.
(Oj, vilken lång mening det blev, nästan lite Ulf Lundells stuk.)

Det blir lixom bara monologer...
Inte fy skam förvisso för en oxe som är rätt självcentrerad emellanåt kanske ni tänker och jo, det är förstås sant. Men som jag skrev för några inlägg sedan så får man nästan inga andra input än de som handlar om Corona och det tycker jag känns både onödigt (med tanke på just det) samt rätt trist.
Jag vill ogärna konvertera om till en Coronablogg.

Inte ens Jimmie hörs av något vidare i dessa dagar. För att inte tala om hur nästan kusligt tyst det är från Lamottes håll, hur GÅR det med karlns försörjning när han inte kan (eller törs får man väl förmoda) vara ute och hetsa mot invandrare och tigga pengar till sitt uppehälle för sin så kallade "Modiga journalistik." Skyddsvästar står sej dåligt mot virus.
Mmm, lite orolig blir man onekligen.
Det är kanske så har jag funderat på att populistiska budskap och protesttyckande inte riktigt gör sej i oroliga tider.
Nu när människor dör, skyddsutrustning tar slut, intensivvården går mot bråda tider och småföretag kursar på löpande band så verkar det inte vara lika härligt att rösta på ett parti som bekämpar skyddsombud och säljer ut vården till riskkapitalister. Nu verkar människor vända sej mot trygghet, säkra kort, de som tidigare gjort jobbet.
Tyvärr verkar människor inte ha särskilt långt minne så när valet är 2022 är Corona sedan länge glömt och människor vill återigen "inte leva i nåt förmyndarsamhälle", "ha något jävla fackförbund" och "betala högst skatt i världen för ingenting alls."
Lagom till valrörelsen är nog både Jimmie och Jocke ute och gastar om "de som aldrig kan bli svenskar" och om någon försöker påminna dem ser du ut som fågelholkar och svarar i stil med:
"Corona what? Nä, jag vet inte."

Och OM jag nu haft läsare som kommenterade så hade jag frågat,
Eller, vad tror ni?

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare