torsdag 11 juli 2013

Så gick ännu en semesterdag

 

En underbar semesterdag lider mot sitt slut.
Första delen av den tillbringades i trädgården med min vän Cissi och Gotteman.
Han var som en störig, trotsig tvååring och pockade envist på vår uppmärksamhet HELA tiden.
Men det var gött ändå.
Vi småpratade om ditten å datten så där som man bara gör med riktigt gamla och riktigt nära vänner.
Med gammal syftar jag inte på åldern även om tant Cissi faktiskt fyller 45 år i nästa vecka. Halva vårt liv har vi känt varann och varit bästa vänner.

Sen åkte Mini å jag till GeKås.
Det var gott att "komma ut" och första dagen på länge som jag drog på lite mascara, men jag blir fort matt på GeKås. Då var där ändå inte särskilt mycket folk idag men det är så stort och så mycket prylar...
Jag handlade lite hygienartiklar. Två pocketböcker. "Kast med liten kniv" av Sara Kadefors och "En man som heter Ove" av Fredrik Backman.
Nån som läst?
Dagkräm. Nattkräm.
Chips. Tjursnopp (till Gotteman ska kanske tilläggas så ingen blir nervös.) 
I skoaffären utanför förälskade jag mej i ett par klarröda högklackade skor för 179 spänn. Jag behövde dem inte, men de gjorde mej glad. Å jag kände mej ärtig i dem.
Snygg känner jag mej förövrigt även i min tunika från Indiska som jag har på bilden. Den är halvt genomskinlig och full av prål å glitter men den är väldigt mycket Asta. Ett av mina favoritplagg. 

Mini köpte träningskläder på GeKås för nu jävlar ska hon börja springa.
Hon dressade på hela stassen och så gav vi oss ut på en kvällsrunda med hunden.
Hon sprang de hon orkade, några hundra meter i taget, och jag hängde på.
Jag har fortfarande en hel del slem och luftrörsbesvär men tänkte sikta på en liten runda imorgon kanske. 2-3 kilometer och se hur det känns.
Är sugen men inte i form rent andningsmässigt.

Ska lägga mej å läsa strax. Somnade inte förän halv fyra eller nåt i natt.
Strax innan jag somnade kollade jag facebook på mobilen och Mini frågade om vi skulle spela Maxi-Yatzy :)
Ehhh, nej... det är typ snart morgon.
Känner mej sliten å trött idag. Hoppas att en natt god sömn kan ändra på det.

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare