söndag 14 juli 2013

Veckosummering

 

Så gick ännu en julivecka i våra liv. Min första semestervecka. Ja detta året alltså.
Jag tycker att den har känts rätt lång, helt okej.
Men tankarna på att snart börja jobba fullt igen, på att ha 4 eller 5 helger på raken finns där hela tiden i bakhuvudet.

Fast jag njuter. Inte tu tal om annat. Å jag unnar mej. I bästa Tabitastil även om det för hennes del brukar handla om sex å för min del mer är tugg- och drickbara kalorier.
På semestern får man dricka en öl varje dag. Å äta glass. Å chips. Å...
Jag har varit ganska aktiv fysiskt och jag är fortfarande småkrasslig. Segt som attans.
Maken har liknande symtom. Vågar varken hälsa på min far eller Ängla ifall vi smittar.
Vägde in på 59,5 kg.

Måndagen så sov jag länge. Låg ute och njöt i skuggan och läste i min bok.
Färgade håret och gick två längre rundor med hunden.

På tisdagen gick jag en halvmil med Gottfrid. Åt god mat och satt i solen.
På kvällen var vi hos veterinären och vaccinerade och sen åkte vi till stan och åt glass.

Onsdag. Gick en lång runda på 8 km och en kortare på 4 km.
Var ute mycket, spelade spel, läste böcker.

Torsdan kom Cissi hit och vi solade oss å satt å tjötade i trädgården.
På kvällen var Mini å jag på GeKås och när vi kom hem käkade vi pizza.

Fredag. Tog tag i springningen igen. Trots att jag inte är okej i luftrören och hostar en massa slem. Sprang 5,2 km.
På kvällen gick vi hela familjen ner till stranden å grillade kött som vi åt med potatissallad å chips. Mysigt.

Lördag. Upp tidigt och på hundutställning.
Lillebror följde med hem sen och vi satt i trädgården å pratade.
Sprang 6 km på kvällen.

Söndag... idag... inte hänt mycket. Gått två promenader med Gottfrid.
Lagat mat, plockat blåbär, bakat paj.

Nästa vecka är det semestervecka nr II.
Ska grilla med några vänner fr jobbet på onsdag eventuellt.
Cissi fyller år på fredag. På lördag är det marknad och Maria kommer hit å hälsar på nästa söndag.
Maken har oxå semester nu.
Jag hoppas på mer sol. Har haft tur med vädret denna första vecka.
En dag på stranden. Lite grill. Kanske en öl på stan vore ju inte fel.

Dagarna går så rasande fort. Har ni det bra?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. jag är ju imponerad av ditt springande!! men.. hur vet du hur långt du går/springer? har du samma skor när du går och springer? springer du hela km eller går du emellan? får gotte följa med till stranden eller är han hemma då? det va nog allt för denna gång!!!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag vet därför att jag mätt sträckan med runkeepern. Sen har jag den sällan på under promenader. När jag springer så springer jag hela sträckan. Har alltid samma skor när jag springer men lite olika när jag promenerar. Ja Gotte är med när jag går på stranden, däremot aldrig när jag springer för då har jag fullt upp med mej själv. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare