torsdag 18 juli 2013

Ohhh yeah...

 

Igår var det party!
Det kunde den här tanten verkligen behöva.
Nog för att dagar i en stilla lunk är min favoritsysselsättning men ett å annat avbrott är uppfriskande å behövs.

Vi var ett litet gäng av tajta kollegor som samlades hos Lillebror i hans ljuvliga trädgård.
Vi drack drinkar och skrattade så jag fick ont i magen.
En kollega hade gjort middagen, kyckling och potatissallad.
En annan kollega hade gjort pannacotta med bär.
Själv köpte jag vinet till tillställningen.

När det blev för svalt ute så gick vi in.
Valde var sin låt från Spotify (vi har minst sagt olika musiksmak.)
Delar av oss... vi som är begåvade med taktkänsla å grace... dansade loss i det stora vardagsrummet.
Behöver jag tillägga att jag är ironisk nu? Ibland när jag är ironisk och inte skriver det på näsan på er får jag anonyma sura kommentarer.
Vi lekte även en snäll version av "Jag har aldrig."

Då jag kom hem var Gotte förtvivlad över att ha varit utan mamma i flera timmar.
Övriga familjen var ju hemma men det är inte riiiktigt samma sak.
Hur ska det gå när jag åker till Cypern?
Hur ska vi överleva han å jag?



Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare