fredag 19 juli 2013

Bla ha Bla ha

 

Ahhhh. Det är så härligt med semester. Så härligt.
Särskilt när man hör hur de har det på jobbet och de IGEN talar om min avdelnings på Hallands Nyheterna.
Politikern Mikaela Waltersson (M) uttalar sej om att jo då, situationen är kanske allvarlig men inga avvikelser el tillbud har kommit in. What?! Märkligt, med tanke på att vi skriver dem i stort sätt var enda jäkla pass... om vi orkar/ hinner.
Å ska patienter behöva dö? Personal slänga sej genom fönstret? Eller när är det nock för en moderattant som henne?
Jag blir arg. Jag blir uppgiven. Lite ledsen med faktiskt.
Jag känner att det är "upp till kamp" som gäller men att det är så oändligt svårt att samla en stor grupp uppgivna/ trötta människor och därför tänker jag... I give a fuck. Jag skiter i det till semestern är över.

Så. Istället njuter jag av det underbara vädret.
Jag har suttit ute i solen å i skuggan större delen av dagen.
Läst. Slumrat. Läst igen.
Vid min sida har vätskorna växlat.
Vatten.
Te.
Kaffe.
Vatten.
Öl.
Vin.
Kaffe.
I morse sprang jag en halv mil. Med dålig tid. Men det var varmt så jag höll på att få dåndimpen. Min kondition och motivation är inte vad den borde.
I eftermiddags gick jag ungefär lika långt och lät Gottepojken bada.
Sen har vi grillat finkött. Entrecote.
Jag har det bra jag!
Och jag försöker att inte tänka på jobbet.

Nästa vecka är min sista semestervecka. Innan jag börjar jobba fullt igen.
Det sägs att vädret ska hålla i sej. Jag tänker tillbringa många timmar på stranden. 

Puss/ Asta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare