onsdag 3 juli 2013

Spännande morgondag

 

Imorgon händer nåt spännande... ja, i mitt lilla liv alltså, jag har full förståelse för om alla läsare inte tycker att det är så himla spännande.
Jag ska... så långt jag orkar med den här jävla hostan... på bloggträff imorgon.
Tre pinglor från söder ska jag möta upp i grannstaden.
En blond. En rödhårig. Å en mörk.

En av dem, nämligen den mörka och lite lätt neurotiska av dem (ungefär som jag själv) har jag träffat innan. Maria.
De två andra är bloggare som jag hängt med... till å från ska jag kanske säga, men mest till... i många år. Från Skaune.
Nina vars blogg ni hittar här och Jessica som inte bloggar för tillfället.
Nina har jag läst i evigheter och Jessica gick förr under namnet Axa som en peppande å kärleksfull läsare å kommenterare.
Tills vi ett tag kom ihop oss om LCHF. :) Sagt med glimten i ögat.
Jag tänker inte snacka så mycket vetemjöl och vitt socker imorgon om vi säger så.
Det ska bli väldigt spännande.

Jag tänkte att jag skulle visa dem storheter som korvmojjen med världens mest välgödda å fräcka fiskmåsar. EXTREMT trogna läsare minns kanske när en av dessa en gång landade i skallen på mej, grep om huvudet med enorma fötter och stal min frensh hotdog mitt framför snoken på mej.
Jag tänkte visa dem HM och Kapp Ahl... det måste väl imponera på Malmötöserna?
Å om det inte vore för att det ska bli mulet å duggregn imorgon så kunde vi solat våra nakna kroppar på Varbergs mycket populära "Damernas" som nästan ligger mitt i stan.
Ni kan ju tänka er vilka bilder som Maria kunde knäppa då?!

Det mest trixiga blir nog att finna en plats där vi alla kan äta. Två dricker inte alkohol, två äter inte fläskkött, en äter väldigt sällan kött och två äter som sagt inte gärna kolhydrater.
Hmmm.
Det är liksom vad jag inmundigar under mina luncher/middagar ute.
Massor av kött, massor av kolhydrater, ett salladsblad och en hel del alkohol.
Men... vi är fyra smarta kvinnor. Vi finner säkert råd. Eller så får de helt enkelt bara anstränga sej lite extra där vi väljer att äta.

Det ska hur som helst bli väldigt spännande å jag hoppas verkligen att jag pallar.
Hittills har jag blivit sämre för varje dag.
Om ni kikar in i morgon får ni se hur det gick.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag har hittills aldrig stött på en restaurang som enbart serverar fläsk, kött eller enbart kolhydrater eller alkohol. Eller det sistnämnda skulle förstås vara en bar då :) Vi kommer klara oss galant! Bara din envetna astma inte blir än värre :(

    Ses i morgon!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du orkar med bloggträffen idag! Och att ni har en riktigt härlig dag tillsammans. Sådana träffar är säkert helt underbara. Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, så kul det låter! Ha det fantastiskt!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare