söndag 7 juli 2013

Söndag

 

Söndag igen. Dags för veckosammanfattning.
Det är nu 1,5 vecka sedan jag sprang. Astman å luftrören har satt P för det.
Överlag tar det mycket kraft. Sönderhostade nätter, vaknat 5-5:30 å få gå upp och dricka te. Ingen ork med nåt... mer än att käka onyttigheter.
Vägde in på 59 kg.

Måndag: Katten fyllde 11 år vilket vi inte gjorde nåt väsen av.
Jag träffade Cissi å vi gick till havet. Tog en egen runda senare.

Tisdag: Promenerade 50 min. Försökte kurera mej. Mamma betalade in resan till Cypern (skräckblandad förtjusning.)

Onsdag: Skulle jobbat men var för skrutt. Hostade sönder nätterna.
Intervjuades av stans nyhetstidning angående vår arbetssituation och den hotade patientsäkerheten.
Köpte med mej godis hem.

Torsdag: Träffade bloggbruttorna Jessica, Maria och Nina i Varberg.
Hade en heldag med dem. Shopping, sightseeing, god mat å prat.
Fantastiskt trevligt.

Fredag: Skulle på Gyllene Tider men var sämre igen. Åkte till läkaren. Fick lämna återbud på konserten och Mini åkte i mitt ställe. Själv tog jag en stilla runda med Gotteman, drack ett glas vin och mölade i mej ostbollar.

Lördag: Fortsatt kurering. Jobbade på brännan samtidigt.  Fast på kvällen tog jag å Gotte oss en dopp.
Premiär för min del. Säkert 20 gr varmt.

Söndag: Skulle ha jobbat sista passet innan semestern. Fixade inte det.
Tycker kanske ändå att luftrören känns bättre idag. Att det börjar släppa?
Hoppas det.

Nästa vecka... semester!!! 

Hoppas självklart på att bli frisk nu.
På att komma igång med att springa igen och se hur mycket skada denna bronkiten har gjort på konditionen.
Jag har egentligen ingenting... eller väldigt lite... planerat.
Hundutställning att kika på på lördag. Vaccinera Gotteman innan. Äta lunch med Lillebror. Träffa Cissi.
Stranden kanske? Läsa böcker ska jag. Kommit in i ett riktigt flow nu vad det gäller läsningen.
Jag ska framför allt leta och samla på "gyllene stunder" av sommar, kärlek och lycka.
Ack, så jävla banalt det låter men det ÄR mitt semestermål, ta dagen som den kommer å inte missa chansen att njuta.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag tycker semestermålen låter bra. Jag har suttit två kvällar i rad på terrassen och bara läst böcker och druckit vin. Jättestolt över det. Inget jobbande, inget fixande.

    SvaraRadera
  2. En bok du skall läsa är
    Del 1 Femtio nyanser av honom
    Sedan del 2 och sist del 3

    Till det en flaska gott rödvin

    SvaraRadera
  3. Piss för astman, men skönt att du ska ha semester. Och dina semestermål låter riktigt bra!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare