torsdag 4 juli 2013

Somrig lista

 

1.) Godaste sommarmaten
Grillat så klart. Nypotatis i massor. Gärna till sill men det funkar till allt.

2.) Godaste sommardrickan
Öl är oslagbart gott i värme.

3.) Favoritglassen
Det mesta går ner men Nogger är en glass som hänger med år från år.
Gillar tantglass med... som romrussin eller ägglikör. I kulform.

4.) Bästa sommarlåten
Kommer inte på nån på rak arm. Förmodligen en Winnerbäcklåt :)

5.) Vidrigaste sommarplågan
Pollen utan konkurrens och därefter getingar. Ugha. Är livrädd för de små äcklen.
Fästingar är inte heller trevliga.

6.) Badtemperatur
Ja 20 gr i alla fall får det i alla fall vara för att vara njutbart.

7.) Favoritväder
25-27, sol och lite vind

8.) Sommarfrossandet
Jordgubbar å vattenmelon i massor. En del glass.

9.) Sysselsättning
Sola, leka med Gotteman, ta en drink på en uteservering, läsa

10.) Bästa med sommaren -13 hittills
Ängla så klart.

11.) Hoppas på mer av sommaren -13
Sol, umgänge, böcker, löpning, korsord i skuggan

12.) Smultronstället
Skomakarhamnen som ligger 15 minuter här ifrån.

13.) Favoritblomma
Liljekonvalj, men det är ju mer en vårblomma. Älskar doften av kaprifol.

14.) Dygnsrytm
Vakna vid 10-11 och somna vid 24-01.

15.) Favoritplagg
Klänning. Gillar särskilt mycket maxiklänningar i år. Jag vet inte, det känns elegant när det svänger om benen.

16.) Sommarprojekt
Finns en hel del vi borde... som måla om huset å staketet.
Men mitt sommarprojekt ska ffa bli att ta tillvara på tiden å stunderna ordentligt.
Njuta. Finna lugnet.

17.) Bikini el baddräkt
Jag tycker inte att jag har kropp för baddräkt, snyggt på lite mer välsvarvade brudar. Jag skulle se ut som en säl.
Årets bikini är dock för stor i överdelen efter några kilos viktnedgång.
Kanske köper jag ny på rea el så får jag stå ut med fjolårets.

Puss/ Asta

Bild från idag på tre av oss

4 kommentarer:

  1. Rolig lista och fin bild. Snor nog som vanligt listan från dig!
    KRAM på dig

    PS hoppas du får hjälp så du kan andas ordentligt och slipper hostan!!

    SvaraRadera
  2. Hej Asta, vilken härlig sommarlista! Jag tycker att det var en väldigt trevlig dag igår och att det var så roligt att träffa dig. Du var ungefär som jag hade tänkt mig bara lite nättare och kortare än jag föreställt mig. Nu snor jag bilden i förra inlägget. Bara så du vet:)

    Kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om precis allt Nina sa! Förutom att jag inte snor bilden. Just nu iallafall. 😃

      Radera
  3. Jag snor den listan och kör den jag med! Fast vissa av frågorna tyckte jag var svåra. Bikini eller baddräkt, finns inte tält som alternativ?

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare