torsdag 18 juni 2015

Favorit i repris. Min Bucketlist som den ser ut idag.






1. Någon gång få äga en Fransk Bulldog.

2. Föda upp åtminstone en kull valpar.

3. Se och uppleva New York

 

4. Finna en vardag där löpning är en naturlig del.

5. Uppleva barnbarnen bli vuxna, starka, lyckliga individer.

6. Bo i en stuga vid havet.

7. Göra fler tatueringar.

8. Skriva å ge ut minst en roman.

 

9. Klappa en varg.

10. Arbeta med något ideellt, kanske flyktingar eller utsatta kvinnor.

11. Ha höns

12. Å en minigris.

13. Bli barnmorska

14. Eller öppna hunddagis/ hundpensionat.

15. Åka på safari och se vilda lejon mm

 

16. Simma med delfiner.

17. Se Norges berg å fjordar

18.  Hångla med en kvinna

19. Besöka en riktigt trovärdig spådam.

20. Leva minst en månad isolerad någonstans utan bredband med bara böcker, mat, vin och en hund.

21. Flyga propellerplan.

22. Å helikopter.

23. Ta dykarcertifikat

 

24. Vara stark utifrån å in.

25. Vara familjehem/ kontaktperson.

26. Bli gammal boende ihop med mina nära å kära.

27. Sluta med Zopiklon.

28. Bli duktig på att fotografera

29. Lära mej att prata engelska obehindrat å bra.

30. Vara med om när Noa gör SHL entré.

31. Få behålla mina föräldrar länge.

32. Bada i Islands heta källor.

 

33. Uppleva när Sverigedemokraterna åker ur riksdagen.

34. Se när världen blir en bättre plats med mer rättvis fördelning och färre krig.

35. Sippa uppleva en enda dag utan kaffe.

36. Finna inspirationen att sluta med snus.

37.  Äga minst en Dogue de Bordeaux till

38.  Lära mej att sjunga rent.

39. Uppleva Rom (staden alltså.)

40. Få dö knall å fall när jag är gammal å har gjort mitt.



Det som människor vanligtvis ångrar på sin dödsbädd är relationer som sket sej, samtal som inte blev av, försoning som aldrig inträffade. Att de spenderat sitt liv och upptäckt att den där karriären på bekostnad av kontakten med barnen var inte så käck.
Så först och främst önskar jag mej mycket gemenskap med dem jag älskar.
Att alla konflikter är utredda den dan och att när jag är död så vet dem... bortom allt... hur galet jag älskade dem alla.
Det och att jag och dom jag älskar får vara friska är det viktigaste. Utan det så spelar hela övriga listan inte någon som helst roll.

Vad står det på din bucketlist?

Puss/ Asta


1 kommentar:

  1. Att få se mina barn växa upp. Få barnbarn. Massa resmål. Ha fortsatta bra relationer med min familj och vänner. Ta en fika med Lasse Winnerbäck. Dricka vin med Mona Sahlin. Fortsätta känna mig evinnerligt älskad av min man.
    Den är lång den där listan, det är bäst jag lever länge... ;-D

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare