torsdag 25 juni 2015

Preciiiiis som juni 2012.



Hemkommen från jobb, ska inom några minuter ligga till sängs för imorgon ringer "klockan" 05:00 utan barmhärtighet.
Jag ville mest säga hej. Huvudet tomt på inlägg för jag antar att ni inte orkar höra mej tjata om BB i vart enda inlägg.
Så... jag kollade bakåt i min blogghistorik. Till första året som jag bloggade här på Blogspot.
Valde dagens datum, alltså den 25:e juni 2012 och gissa vad jag skrev om då?
Jo, vädret.
Jag gnällde över vädret.
Jag hade en veckas semester kvar, det hade regnat de tidigare veckorna och smhi lovade regn även den sista.
Känns vääääldigt välbekant måste jag säga, med undantag för att jag inte har semester nu.
Men sommaren 2012 var sommaren vi hämtade hem Gottfrid som liten valp, i juli.
Vad jag minns så var det rätt härligt väder där så vi håller tummarna... håller tummarna för att även denna sommaren tar sej. Är en late bloomer som man säger om människor som blir snygga först i vuxen ålder.
Sommaren 2015 är inte vuxen ännu.

Det finns några få fördelar med kass sommar.

Det är nästan inga getingar (dessa bestialiska små monster), tror knappt jag sett en enda.
(Men å andra sidan dräller det av vidriga fästingar, tror aldrig jag plockat bort så många fästingar på hundar nåt tidigare år. Börjar så smått ångra att jag inte kört med nåt gift.)

Jag äter inte alls lika mycket glass. Glass är ju godast när det är varmt. En tre-fyra glassar har jag väl tryckt under våren till nu och det är rätt lite för att vara moi.
(Öl är oxå godast när det är varmt men dem dricker jag av nån anledning med friskt humör ändå.)

Mindre risk för malignt melanom.
(Men högre för allvarlig trötthet och depression i vinter.)

Färre drunkningstillbud.
(Vem fasen vågar bada nu? Simkunnig som icke simkunnig.)

Mer tid till att ligga inne, glo på serier å läsa böcker.
(Fast det är ju lixom höstens syssla.)

Lägre kostnader för solkräm å spontana "nu drar vi ner till stan å tar ett par öl."

Gott för Greklands knackliga ekonomi
(Svenskarna vallfärdar väl ditt nu kosta vad det kosta vill.) 

Bättre sömn när det är svalt och skönt i sovrummet.

Färre nya rynkor.

Äsch, jag kan inte lura mej själv, förmodligen inte er heller. Så jag går å lägger mej.
Sov sött.

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare