fredag 12 juni 2015

Vilken härlig dag tra la la laaa



Åhhh vilken härlig eftermiddag vi gick å fick.
Eller ja, det kanske varit vackert väder hela dagen, vad vet jag, jag har jobbat och varit instängd hela dagen. Sista hospiteringsdagen jo men visst ser ni. Jag sätter skräcken inför måndagens egna ansvar på paus över helgen.
Hur som haver, ut kom jag på sjukhusparkeringen kring klockan tre och äntligen sken inte bara solen, det var varmt oxå!
Fredag. Fredag minsann.
Jag åkte vägen om "gröna butiken" och köpte mej några sådana här, Rosé cider.
Klart godaste cidern om ni frågar mej.

Så åkte jag hem. Mannen var ännu inte hemkommen. Mini å Noah låg och sov å själv struttade jag ur alla kläder förutom bh och trosa, knäppte upp en burk och la mej väl tillrätta i solstolen där jag sedan låg kvar nån timma eller lite mer med Gotteman liggande i skuggan bredvid mej.
Mumma för själen. Som jag längtat.
Å lite färg fick jag allt. Åtminstone på överläppen där jag... med ålderns intåg... tydligen skaffat mej trippeltpigment så nu ser det ut som om jag har en frodig mustasch.
Ja ja. Det är väl smällar man får ta antar jag.

Mannen kom hem. Småskruttarna vaknade. Svärsonen grillade och livet fortsatte att vara så där himla bra.

I morgon är det prinsbröllop. Det antar jag att ingen har missat?
Jag är på intet vis någon rojalist men jag är nog en smula romantiker och jag tycker att Carl-Phillip och hans Sofia är rätt fina ihop och ser himla kära ut så jag är glad för deras skull.
Kan till å med sträcka mej till att det ska bli kul att se alla vackra klänningar men DET behöver inte vara direktsänt på något vis eller ens i rörlig bild. Det räcker så fint på nätet efteråt.
Jag tycker det är liiiiite overkill när Aftonbladet på nätet har en nedräkningsklocka fram till vigseln sekund för sekund.
Hallå! Räkna alla kvinnor som får söka vård för att deras karl misshandlat dem istället. Eller alla människor som drunknar i Medelhavet i sitt hopp (och sin förtvivlan) efter trygghet. Eller... ja, nåt annat viktigt.
Visst jag förståååår människors behov av förströelse oxå men denna nedräkning kändes bara för tramsigt.
I alla fall. Imorgon är en stor dag i min lilla stad, och för min del då inte i huvudsak för att prinsen nu skall bli monogam utan för att vi ska ha Pridefestival.
I fjol blev det så vansinnigt lyckat med strålande väder, kanske nyhetens behag och människor som verkligen gick man ur huse.
Imorgon... på dagen, vilket det är tal om för min del även om festligheterna varar inpå småtimmarna... så lovar smhi molnigt å sol och ca 20°c.
Låt oss alla hoppas att de talar sanning.
Jag har, dagen till ära, målat naglarna i pridefärger och sitter i detta nu med hjälpmedel för att dölja min grå utväxt.
Jag kände att grått hår och mustasch... det blir lite väl Conchita för min smak. Muschen å regnbågsnaglarna får räcka.
Vi stighta människor behöver ju inte ta i från tårna för att vara delaktiga i festyran.

Puss/ Asta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare