söndag 7 juni 2015

Summa summarum av semestern



Det var denna semestern det.
Även om det känns konstigt, så här tidigt att summerar semestern, så är den ju faktiskt slut nu och från å med nu gäller det att carpa de där sommarögonblicken bäst man kan å hinner.

Vädret har lämnat en del att önska, ja men det får man säga även om man är den där "glaset är halvfullt typen" vilket jag inte är. Det är typ de senaste två-tre dagarna det har varit liiiite sol.
Ambitioner jag hade innan semestern var att...

Få lite färg på min bleka lekamen- check om man med färg menar en viss nyansskillnad.

Springa-check, här är jag nöjd. Sammanlagt drygt 27 km förra vecka och drygt 30 km denna.

Ta middagslurar- check, det har jag gjort de flesta dagar.

Läsa- check, har avverkat "Sju dagar kvar att leva", "Barnmorskan i East end", Torka inga tårar utan handskar del II kärleken" och är nu på del tre i samma serie. Det är okej för att vara mej.

Grilla och dricka vin på altanen- check, med nöd å näppe, gjorde det igår.

Umgås med mina killar-check, det har jag verkligen gjort.

Träffa vänner- check, kanske lite i underkant men två gånger

Dricka öl på uteservering- check, en gång.

Shoppa i Göteborg- check.

Utöver det har jag haft besök av mamma här och jag har haft besök av Ängla-Pängla och hennes mamma vilket var fantastiskt fina dagar. Så summa summarum, minus vädret måste jag ändå säga att jag fått ut vad jag önskat på två veckors semester.

Imorgon har jag utbildning och sedan har jag tre dagars hospitering/ brevidgång  under veckan innan jag släpps lös på grönbete på egna ben.
Om jag eller de höggravida morsorna ska vara mest skraj är svårt att säg...

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Förutom vädret låter det ju som en väldigt bra semester! Jag tar i alla fall med mig värmen nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt "Nina mitt i luften" Välkommen hem. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare