tisdag 5 februari 2013

Ditt lilla jävla feministluder

 

Hora.
Feministluder.
Du borde knullas sönder med ett baseballträ.
Svenskfientliga svin som du har blivit mördade förr, på gator och i varuhus.
Jag tänker mörda dej när du minst anar det.
Jag önskar jag fick se dej grovt våldtagen och mördad av en stor neger.
Flytta ut till Tensta och bli gruppvåldtagen och hedersmördad ditt muslimsvin.


Och så vidare. Och så vidare. Och så vidare...
Imorgon sänder Uppdrag granskning ett program om Näthatet.
Redan nu kan du lyssna och ta del av när utsatta journalister berättar om hatbreven här.

Jag blir stum.
Jo men faktiskt.
Dessa kvinnor, några av dem bland de främsta kvinnliga journalister och skribenter vi har, får motta hot... grova hot... mot sej själva, sina barn och sin familj.
De får höra hur fula de är, hur korkade de är, hur "oknullbara" de är.
De får höra att de förtjänar att misshandlas, våldtas, förnedras, lemlästas och mördas på de mest groteska vis.
För att...
För att de är kvinnor.
För att de står upp för kvinnors rättigheter.
För att de granskar Sverigedemokrater.
För att de bekämpar rasism.
Varken mer.
Eller mindre.

Men låt det sjunka in!
Läs inte bara igenom och tänk "jävla nötter" eller "världen är inte klok" utan låt det sjunka in.
Försök greppa vad det betyder att lev så.
Att få läsa sin adress, sina arbetstider, sina barns namn i samband med mycket grova mord och våldtäktshot.
Bara för att de är kvinnor och gör sitt jobb.
Jag blir fan mörkrädd!
Å arg.
Å ledsen.
Bestört.
Hur kan det vara möjligt? Hur kan det få fortgå?
Varför gör inte polisen mer?
Varför gör inte vi... samhället... mer?
Varför ställer vi oss inte upp och skriker N O G ! ! !
Varför har vi accepterat ett samhällsklimat där det är allt mer accepterat med rasism och hat mot kvinnor.
Vad är det för patetiska svenska män som känner sej så hotade av utländska män att de ger sej på "sina egna" kvinnor i raseri med hopp om att de ska bli våldtagna?
Var är alla bra/ sunda/ intelligent och RIKTIGA män någonstans i debatten?

Jag mår fan illa!

/ Asta

17 kommentarer:

  1. Hej! Såg din kommentar inne hos LD och tänkte kika in här. Visst är det ju så att de stora bloggarna får mest kommentarer, men det är ändå bra att flera skriver om det. Eftersom de som hotar gör det delvis för att de vill tysta alla som inte tycker som dem är det bra att ordet sprids! Ha en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar. Ja men visst är det så! Ju fler som hörs å syns, även i liten skala, desto bättre. Kram på dej.

    SvaraRadera
  3. ... jag vet. Precis. Har drabbat mig. Och min familj. Man polisskyddade mina pojkar ett tag... Ofattbart.. Det mörkaste av mörkt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förfärligt Ergo. Inte klokt! Vilka små rädda hemska människor det finns.
      Å vilken TUR att det finns sådana som du. Jag är stolt över att ha dej som vän. Kram

      Radera
  4. Jag kan inte annat än att hålla med dig.... Det är helt ofattbart att förhållandevis friska människor kan bete sig på det här sättet! Man mår illa!! Jag har så svårt att förstå varför vi måste kategorisera människor i "vi och dom andra"... Jag kommer alltid att slåss för människors lika värde! Senast förra veckan befann jag mig i en hektisk diskussion på Fejan om utlänningar och kriminalitet.... Jag slogs ensam mot ca 10 andra kvinnor.... Det var viktigt, angeläget men energidränerande.... Kram på dig! Mariah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har raderat mina köksbordsrasistiska "vänner" på facebook. Jag umgås inte med sådana människor IRL så varför skulle jag göra det på nätet? Men jag hamnar rätt ofta i sådana diskussioner du beskriver. Tröttsamt men man måste säga ifrån. Jag måste iaf. Kram

      Radera
  5. Som en vän skrev på FB; Det var ju det här vi skulle revoltera mot! Va faan... Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Att HÖRAS. Det är för jävligt. Jag mår illa. Kram

      Radera
  6. hittade också dig via LD. Vad som slår mig än mer efter en hel dag nu av spridning av det här är; jag har sett MÄNGDER med kvinnor dela detta. och två män. Vafan liksom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Sara. Ja det är underligt... Jag tror att de allra flesta män är goda, intelligenta och absolut inte står bakom sån här skit. Men varför är det nästan alltid kvinnor som hörs?
      Nu när det gäller näthat men även i debatter om hedersvåld, kvinnomisshandel, kvinnojourer, våldtäkter osv. Varför blir inte alla goda män rasande?! Nej, det är typ alltid Gudrun Schyman el nån eldsjäl till kvinnojourskvinna. Märkligt. Å synd. Kram

      Radera
  7. Jag hittade dig också via LDs blogg och det är jättebra att även mindre bloggar skriver om det här. Det här är absolut ett stort problem men sen ska man inte glömma att internetvärlden och irl-världen är två skilda världar. Det är ytterst sällan någon verkställer sina hot. Och angående din fråga i slutet på inlägget så är det klart att de flesta män inte ställer sig bakom de här hatkommentarerna. Det finns även män som aktivt försöker motarbeta det här även om de upplevs som få.

    OBS! Jag försöker inte förminska problemet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen P. Nej, jag tolkar dej inte som att du "förminskar problemet" och du har säkert alldeles rätt. Det finns en massa småpojkar där ute... till åldern el mentalt... som känner sej kränkta och som roas av att skriva ihop en massa obegåvat skit.
      Fast fy fan ändå, och man kan aldrig veta. Vem som skriver och vem som inspireras.
      Kram

      Radera
    2. Jag tror att ganska många som skriver gör det för att de tycker att det känns spännande. Spännande att skriva av sig det absolut värsta de kan komma på och att sen se om de får någon reaktion. Sen tänker de nog inte riktigt att det faktiskt är en riktig person som läser det de skriver.

      Radera
    3. Sant. Men förfärligt ändå.

      Radera
    4. P, jag förstår hur du tänker kring att agerande på nätet och IRL inte kan jämställas då personer inte upplever/tror att det som görs på nätet har samma giltighet som IRL. Det gör troligtvis att personer skriver saker som de aldrig skulle säga direkt till någon, än mindre genomföra. Att det man gör på nätet inte upplevs som fullt giltigt är ett problem tycker jag och som jag hoppas ändras genom att folk får stå till svars för det de gör online, tex Instagramuthängningen nyligen osv.

      Mäns näthat mot kvinnor har flera effekter och visar på flera saker. Det kan leda till hot och våld även i den fysiska världen vilket såklart är oerhört tragiskt och traumatiskt. Även om det inte gör det så visar ju fenomenet på ett enormt kvinnoförakt, att det "inte är så farligt" att uttrycka sig på detta sätt mot kvinnor. Det i sig tycker jag är jätteskrämmande. Det är lite "pojkar är ju pojkar" över det och kvinnorna får ta smällen, rädslan, oron över barnen. Jag tycker det är irrelevant vad det leder till. Det ÄR redan något. Det ÄR redan hot och kränkningar. Det ÄR redan en attityd mot kvinnor som gör mig mörkrädd. Det spelar ingen roll om det är unga killar sim gör det av spänning eller uttråkning eller vad det ny kan vara. Snarare desto mer skrämmande, att så många kan tro och tycka att det är okej...
      Hälsningar Elin

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare