onsdag 27 februari 2013

Effektiviteten själv.

 

Idag har jag varit riktigt effektiv om jag får säga det själv.
Effektiv med "utmattningsmått mätt."
Jag har duschat, sminkat mej, klätt mej.
Jag har varit ute med hunden två rundor, en lång å en kort.
Ljuvlig känsla av annalkande vår ute.
Jag har ringt min chef och meddelat läget.
(Åhhh hon är så bra!!! Sagt det förr men kan säga det igen.)

Jag har varit på stan.
Köpt böcker på bokrean (läs inlägg nedan) och inne på Försäkringskassan och lämnat in sjukintyg. Så gott att det lixom är fixat.

Jag har lagat mat.
Pysslat med present till Dotter nr II som fyller år imorgon.
Grattis älskade hjärtat på din dag. Jag älskar dej, jag är stolt över dej.
Å jag har sett på hockey. En riktigt skittråkig match men vi vann i alla fall.

Jag har pysslat lite här hemma.
Jag har skött maten. Var förresten och handlade när jag var i stan och ignorerade med vissa svårigheter kexchoklad, folköl å chips som jag blev akut sugen på.
Jag ska inte hålla på å beklaga mej över "hur tjock jag är" för jag vet att det är en piss i Nilen jämfört med övervikt andra kämpar med, men jag väger mer än någonsin. Mer än när jag åkte höggravid in på mina förlossningar... och det är inte kul. Även om det bara är en 7-8 trivselkilon.
Inte kul att ha 3-4 par byxor som man kommer i.

Spelat spel med Mini, druckit te och diskuterat politik med henne.
Jag har bloggat lite och jag har nu ikväll besvarat era kommentarer bakåt.
Med anledning av det måste jag fråga, brukar ni som kommenterar komma tillbaka och läsa svaren eller går ni bara vidare när ni skrivit er kommentar?
Jag gör nog själv lite olika när jag läser och kommenteras hos andra...
Det är ju inget man MÅSTE så klart, men det kan vara kul å veta när man sitter å skriver svaren till er om ni läser dem eller ej.

Å nu mina vänner. Nu ska kärringen sova.
God natt.

Puss/ Asta

9 kommentarer:

  1. Läser alltid och blir glad för svaren. Såpass att det är liiite stalkervarning på mig, haha. Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh, tänk att ha en egen (snäll å förtjusande) stalker! :)
      Men va bra, då ska jag forts svara. Kram

      Radera
  2. Härlig dag du haft:)

    Det är lite olika om jag går tillbaka och kollar kommentarer. Inte om jag skriver en heja-heja kommentar. Mer om det är nåt specikft som en fråga eller im det pågår en intressant diskussion. Kommentarsfält kan vara otroligt underhållande.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok. Ja så gör jag nog själv med på de flesta bloggar.
      I vissa bloggar är nästan kommentarsfältet mer underhållande än själva bloggen.
      Folk tycker och diskuterar med varann.
      I min blogg så svarar läsarna mest mej. Men ibland uppstår nya diskussioner mellan mej å läsaren då. Kul. Kram

      Radera
  3. Kollar alltid om du svarat

    SvaraRadera
  4. Du A - du har ju varit hur duktig som helst!!! Känner du att du orkar?

    Apropå din fråga; det är nog lite olika det. Oftast går jag tillbaka och läser, men ibland inte. Ta hand om dig snygging!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag orkar, vissa dar. Idag är en tröttdag och jag har fortf inte fått gjort ett skit.
      Sitter fortf med kaffeglaset.
      När ska vi ses då? Kram

      Radera
  5. Jag kan nog missa det för jag tänker inte på det då jag själv om jag får en fråga brukar gå till den bloggaren och svara där istället för inne hos mig själv.
    Fast har jag verkligen undrat något går jag tillbaka och tittar.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk gör olika, jag gör olika i olika bloggar. Då har jag skrivit en massa till dej som du inte läst förmodligen :) Kramis.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare