måndag 11 februari 2013

So far so good

 

Gräsänka livets första dag! Så här ser hon ut.

Det går strålande än så länge. Jag njuter av tystnaden, jag har behövt den länge.
Ni vet, jag har tjatat om min semester mitt i skogen. Bara hundarna å jag.
Nu är det så, fast bättre.
Jag är i mitt egna hem, med alla mina grejer.
Maken på fackkurs. Dottern i skolan och därefter med kompisar.
Ahhhh...
Det ända som hörs är katten när hon leker med dammråttor på övervåningen och Gottrid som än vill gå ut, än vill in.
Tyyyyyyyyssnad.
Maken ringde och frågade om jag saknade honom och jag svarade sanningsenligt att "Nä, inte ett dugg ännu."
Kom igen, vi har varit ihop i 30 år, han åkte för ett dygn sen.

Jag har träffat Ergo Sum idag.
Vi sågs på ett fik och käkade lunch.
Nudlar och kycklingspett. Svår mat att äta snyggt även utan ett stort hål efter en tand.
Med hålet, dit allt envisas att lägga sej, omöjligt.
Men vad gör det?
Hon är ett charmerande sällskap, tiden flyger iväg när man pratar med henne.
Puss på dej gumman, tycker mycket om dej! Mer än mycket!

På vägen hem köpte jag vin till mina söta "syskon" från jobbet ska komma och även en ny eyeliner för den sjung på sista versen min gamla.
Kör IsaDoras flytande vattenfasta, kostar knappa hundringen, den varar i evighet och sitter som berget.
Rekommenderas varm.
Provade även... ta daaa... skor men lyckades avhålla mej från att köpa.

Nu har jag käkat.
Middag för en. Hamburgare med bröd.
Druckit kaffe och ska provsmaka vinet tror jag.
Bara så att jag är säker på att det är okej...
Jag tänkte att jag skulle besöka svt play och se Molanders.
Har ni sett den?
Tyckte den verkade bra.

Om det inte vore för den där förbenade tandvärken...

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Skönt med tystnad ... och jag gillar också tystnad och ... ensamhet - självvald ensamhet - att rå sig själv, det är återhämtning för mig ...
    1:a delen av Molanders var ok, inget särskilt, men helt ok, 2:a delen var sämre, jag tappade intresset och jag tänker inte se fortsättningen ... men kanske tycker du annorlunda.
    Ha en trevlig kväll!/Mormor

    SvaraRadera
  2. Hmmm, nu tappade jag sugen där. Kanske jag ska välja att se nåt annat då? Kram

    SvaraRadera
  3. Nej! Se! Tyckte den var jätte bra! Få produktioner slår SVT Drama. Lite igenkänning kardiologfrun :)

    SvaraRadera
  4. Javisst är den eyelinern bra, sitter trots 4 svettiga timmar på dansgolvet även om det börjar bli tendenser till att vilja släppa.
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare