onsdag 6 februari 2013

Säkert vansinnigt trist

 

Onsdag.
Jag mår illa. Har gjort så ett par-tre dagar nu.
Inte "jätte-illa-så-jag-tror-jag-ska-kräkas" illa men molande å hela tiden.
Det kan bero på olika saker. Jag har tre teorier (å nej, graviditet är inte en av dem.)
Tanden... eller bortdragandet av tanden... som fortfarande gör ont och som sipprar lite läskigt varaktigt.
Mitt nya snus. För att spara pengar har jag övergett det där lite gulligare och mycket dyrare tjejsnuset till förmån för riktigt billigt gubbsnus. CD orginal.
Eller oxå är det att jag ökat upp T. Cipralex.
Illamående finns med bland biverkningarna och jag tror att jag med start imorgon (och på eget bevåg... igen) ska minska ner dom till vanlig dos och se vad som händer.
Att må illa hela tiden är ingen höjdare. Heller.



Idag har vi fått lite snö igen.
Men det är milt och det töar säkert bort i natt.
Sån där blöt, kramig snö... vackrare på bild än IRL.
Isflaken på det blyertsgrå vattnet är oxå hur vackert som helst.
Iphonekameran gör dem inte riktigt rättvisa, men den är smidig att ha med sej överallt.

Ännu en dag har passerat.
Jag har gjort det vanliga.
Duschat, lagat mat, tvättat, gått ut med Gottfrid.
Jag har städat makens rum oxå för att jag ville vara snäll... och för att jag behöver göra lite nytta.
Så har jag sett på tv, hängt på nätet och börjat läsa en ny bok.
Det är väl som det ska vara... när man är sjukskriven... men det blir inte så värst spännande blogginlägg av min vardag.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Testa knox white. Det enda jag kan snusa nuförtiden. Finns på gekås eller kanske skabbig kiosk

    SvaraRadera
  2. Behöver inte alls vara så mycket spännande! Detta är vardagen. Och prisa gud för vardagen! Men snart MÅSTE vi ses!!!!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare