tisdag 12 februari 2013

En inte så bra dag

 

Jag har mått väldigt bra nu ett par dagar.
Gjort vettiga saker, fattat kloka beslut och unnat mej sådant som jag mår bra av.
Det är lätt att överskatta sin styrka och underskatta krafterna i att faktiskt vara utmattad.
Jag klarar inte av konflikter. Jag klarar inte av krav. Jag klarar inte av för mycket intryck.
Konflikterna kan vara små... bagatellartade. Kraven kan vara roliga. Intrycken hög musik tex.
Jag klarar inte av det ändå...
Det stod ganska klart idag.

Jag kan inte skriva om vad det gäller riktigt.
Vill lixom prata med nära å kära IRL innan men det var nåt som väckte tankar.
Men det är nåt som kunde vara roligt.
Dessvärre är för mej är kedjan numera tankar-> grubbel -> ångest.
Jag tror inte att jag är i stånd eller i skick att fatta avgörande beslut just nu.
Tyvärr.
Jag tror att jag behöver stadga, rutin, lugn å ro.
Hur som helst har de här grubblerierna tagit mycket kraft och fokus av mej idag och jag ska... för min egen skull... fatta ett snabbt beslut.
Jag måste hur som helst och vad jag än bestämmer mej för sluta upp att vara dum mot mej själv. Att klandra/ håna mej tyst i huvudet för mina beslut.
Vi får se...
Men chanser till förändringar kommer ju hela tiden. Om man vill.

Gick å la mej efter maten.
BIG misstake.
Somnade och sov i flera timmar.
Nu känner jag mej så där loj men osömnig om ni förstår hur jag menar?!
Å vi förlorade i hockeyn oxå. Å tanden värker.
Jävla skit.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Sänder dig en stor kram och vill du skriva eller prata så finns jag här. Var rädd om dig och fatta beslut som känns bra i magen. Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Chatten funkar inte just nu här :( Kram

      Radera
  2. En läxa som jag lärde mig när jag var deprimerad och som jag är glad att jag bär med mig efteråt är hur fullständigt omöjligt det kan vara att göra de enklaste sakerna när man befinner sig i ett sådant tillstånd. Hur extremt mycket kraft som behöver uppbådas för att ens gå upp ur sängen och borsta tänderna, för att inte tala om att ringa ett samtal eller öppna en bok. Och hur kass man känner sig att man inte klarar det, hur självföraktet värker i tankarna och likflrbannat klarar man det inte dagen efter heller. Jag är glad att jag upplevt det eftersom jag faktiskt kan förstå det. Alla kan inte det. Och som du skriver, det är lätt att underskatta krafterna i att vara utmattad när man samlat kraft i att det har känts bra några dagar. Heja dig! Hoppas du lyckas att vila i att det är så det är just nu. Och att det går över.

    Kramar Elin, som fortfarande njuter av den nya bekantskap som är din blogg och dina tankar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gulliga du...
      Å jag är fortf så glad över att ha dej som läsare.
      Visst är det så, att man har nytta av all skit man överlevt. Jag KAN hantera människors ångest och annat i mitt jobb i mitt privata för att jag vet vad det vill säga. Jag kommeer ur en släkt av missbruk å kriminalitet och vet vad det vill säga med. Allt är inte roligt men nästan all överlevt erfarenhet är bra.
      Ska ta tag i det där "skavet" imorgon el senast fred. Kram

      Radera
  3. A - styrkekramar!!! Och precis så ÄR det att vara utmattad - precis så klokt som anonym ovan skriver.. Man blir uppriktigt förvånad över sig själv, över hur trött man egentligen är...

    <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare