söndag 3 februari 2013

Mello å slapp dag på det

 

Släppte ut Gottemannen för att kissa klockan 6.
Vaknade vid halv tolv. Fingrade på min iphone, slumrade om, läste lite och plötsligt var klockan två.
Hmmm. Man ska helga vilodagen.
Eller, det går åt fanders med mina intentioner att ta tag i mitt liv.
Man kan se på det lite hur man vill.

Imorgon är det måndag och nya tag.
Imorgon måste jag upp i tid för jag ska vara hos tandläkaren klockan 09:30.
Jag vägrar att säga "tandis."
Det finns inget som helst gulligt eller förmildrande eller is'it med att gå till den svindyra tortyrkammaren.
Men måste man så måste man. Å jag har småont i tanden hela tiden.

Igår var det Melodifestivalen ja.
Eller Mello som så många säger.
Vad tyckte ni?
Jag tyckte det var "så där"... höll på att få spader av Sean Banans kvinnliga alterego som ville "Gosa natten lång."
Säkert en jättekäck sång. I ett barnprogram.
De enda som fick godkänt av mej var Eric Gadd (den låten kommer nog spelas flitigt på radion även om det inte är nåt att skicka till internationella finalen) och söta lilla Yohio. Riktigt cool är han. Ett musikaliskt underbarn. Tydligen en superskicklig gitarrist med.
Jag tänkte (och har tänkt tidigare när jag sett honom) hur lite det är... kanske slumpen... som skiljer om människor som är lite udda, lite könsgränslösa blir klassade som märkliga miffon eller om de kultförklaras.
Eller hur. Denna udda fågel som började plugga japanska i 10 årsåldern och som nu är så het i Japan att han inte kan gå ostörd på gatorna hade lika gärna kunnat klassas som konstig och nån man tog avstånd från.
Tänk så många udda fåglar det förmodligen finns som skulle kunna bidra med så mycket stort. Om det här med mall och normalitet inte var så jävla viktigt.
Jag tycker att programledarna skötte sej strålande, även Danny som fick en del kritik. Han ÄR ju inte programledare egentligen, det är inte hans roll.

Vad gör ni denna gråa söndag?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Vilar......
    Å har lagat en gryta gulashsoppa, det är allt.
    Å diskat med förståss..
    Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det ordnar sig med tanden utan att det blir för smärtsamt eller dyrt.
    Ja du, idag så har jag vanlig "söndags kli" - ja, alltså inte svamp som så utan inombords. Men det får väl gå. Städat, lagat mat och ska tvätta nu ikväll.
    Tänker på dig i morgon. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vi älskar YOHIO, det blir lätt så med två manga och animee intresserade barn. Och han är otrolig på gitarr så vi var lite besvikna över att han inte spelade nått, han kan dra av helt magiska solon!

    SvaraRadera
  4. Hej gumman! Ja årets första Mello var ju inget vidare.... Men jag tycker som dig, Erik Gadd var bäst men inget material för finalen. Och så lilla söta Yoiho! Så annorlunda och modig! Så duktig! Blir alltid imponerad av människor som vågar gå mot strömmen! Samhället behöver fler av dessa udda fåglar.... Kram Mariah

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare