torsdag 7 februari 2013

Hunden är ren åtminstone

 

Plötsligt blev jag dyngallergisk.
Upp på allting annat.
Det kliade både här å där och ögonen svullnade igen.
Den KAN bero på skiten hund.
Jag är ju lite allergisk mot hund och Gottfrid är hittills bara fläckvis badad.
Men jag tror det var nåt annat, reaktionen var lite väl stark.
Svärsonen är starkt misstänkt.
Eller rättare sagt hans sjal som jag hade knyckt.
De har hästar å såna märkliga djur hemma hos sej.

Så jag tog en allergitablett.
Droppade antihistamin i ögonen.
Slängde sjalen i tvätten och hunden i badkaret.
Det var inte superpopulärt kan jag meddela.
Men han fann sej...
I att bli avsköld, schamponerad och avsköld igen.
Å sen torkad och masserad med flera stora handdukar.
Efter det klippte jag klorna på honom, tittade igenom öronen och mun.
Det är nåt särskilt med "hel omskött hund."
Ungefär som när barnen var små och nybadade och insmorda satt med sitt fuktiga hår igenomkammat i pyjamasen.
Det känns tryggt. Bra. Kärleksfyllt.

Nu är han granner min påg.
En riktig väldoftande prins.
Natten som var luktade han diskret av  död fågel i nacken.
Vi skedade i natt.
När jag gick på toaletten bytte han plats och låg plötsligt utsträckt över hela madrassen med sitt lilla huvud på huvudkudden. HELT okänslig för diskreta knuffar.
Så jag la mej bakom.
Skedade. Med armen om honom och ansiktet i hans nacke som luktade av någon stackars avliden fiskmås.
Vi sov. Flera timmar innan det blev för varmt för herrn och han flyttade sej ner på golvet.

Annars har vi haft en lugn dag.
Gått promenad med min vän Carina och hennes hund.
En söt men ängslig liten fröken som låter som en Kanariefågel när Gottfrid kommer i närheten.
Ja alltså hunden. Inte Carina.
Jag har varit på stan och köpt mat till djuren medan med fortfarande fanns några kronor kvar på kontot och jag oroar mej allt mer för mina pengar.
Försäkringskassan säger att jag inte är sjukanmäld från arbetsgivaren.
När jag sist frågade min chef om det för dryga veckan sedan sa hon att jag visst var det.
Redan då.
Får nysta i det imorgon.
Det är ju fan att man ska behöva oroa sej för pengar man har rätt till när man redan är sjukskriven för klena nerver.
Innan jag är anmäld kan jag inte ens skicka in blanketten med lön osv och fk inte ens börja handha den.
När de nu ska ha tid med det.
De verkar ju vara världens mest upptagna instans.
Å när jag ändå gnäller måste jag vädra min oro att jag fått infektion i tandhålan.
Vilket inte vore så konstigt, jag såg inte tandläkaren byta handskar en enda gång.
Ack ja.

Överlever jag det här lär jag dö av något annat.
Så småningom.
Skicka mej gärna lite #nätkärlek här å nu.

Puss/ Asta

11 kommentarer:

  1. Kärlek kommer här :-) Kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kärlek tillbaka och grattis igen.

      Radera
  2. Svar
    1. Min fina Annanas. Så länge du har följt mej. Alltid peppande. Alltid stöttande. Jag tycker massor om dej!

      Radera
  3. Ha ha! Det är livsfarligt att ha med sig sjalar till dig!
    Varning till alla som tänkt besöka min mamma! Lämna sjalen i bilen eller göm den i handväskan. Hon har nämligen för vanda att lite diskret ta varenda en hon får tag på. Hon sätter den om halsen och sen vägrar hon att ta av den. När den väl sitter där, då är den liksom hennnes! Jag säger bara det... det är på egen risk! :)
    Älskar dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, din lilla illojala illbatting. Sånt får du ju inte berätta så klart.

      Radera
  4. Hoppas du fick tag på din chef och att allt löser sig!! Nätkärlek i massor!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, varken chef el lösning i sikte än. Å tanden värker. Hu jedamej vad synd det är om mej.
      Kärlek tillbaka fina U.

      Radera
  5. Heja dig som tvättat stor hund! Det är ett hundjobb det ;-).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det, men såååå värt det när de luktar mumma.
      Kramis på dej.

      Radera
  6. Jag håller tummarna för att du får mycket medgång nu efter alla motgångar du haft det senaste! Många kramar Mariah <3

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare