tisdag 6 september 2016

Ett sjukt jävla party om du frågar mej.

Säg att du ska ha en fest hemma.
Bjuda in lite sköna människor, servera god mat och massor av skumpa.
Ha en härlig kväll helt enkelt.
Det må då hända att du har vissa "trivselregler" som förhoppningsvis inte behöver uttalas men som ändå finns där.

Kanske önskar du inte att en del av gästerna bestämmer sej för att ha gruppsex i din säng?
Eller att någon använder duschen som hjälpmedel för analskölj?
Kanske uppskattar du inte om det leks frisbee med ditt finporslin eller att det fimpas i parketten eller att krukväxter plockas ur sina krukor och slängs in i garderoben?
Lite vanligt hyfs så där. Det är ju rimligt när man nu bjuder in folk till sitt vardagsrum.

Jag har därför full förståelse för att detta gäller även Facebook och allas vårt gemensamma gigantiska cyberhem. Full förståelse att där måste råda trivselregler så inte människor känner sej kränkta i onödan.

Men jag har vääääldigt svårt att förstå hur Facebook tänker?
Och vilken sorts underlig moral de har.
Hur de förbjuder helt normala saker men accepterar det vidriga.
Som om jag tänkt gällande min fest att för all del, kör lite gruppsex i min säng eller skölj ditt anus i min dusch men FÖR I HELVETE sitt inte i soffan!!! 

Kvinnan nedan har haft en aggressiv form av bröstcancer och mot alla odds blivit gravid. När hon la upp bilden så togs den bort med hänvisning till facebooks "trivselregler."
När Bröstcancerfonden använde samma bild togs även den bort med hot om avstängning.
Så stötande, en kvinna som är gravid, visar lite hud och är lycklig över att hon övervunnit cancern. Usch.
Samma sak gäller ju förövrigt bilder på ammande mammor.
De plockas bort.


Bildspel: Klicka för att starta

Men den här bilden från "Big boobs" får vara kvar liksom tusentals liknande bilder från hundratals liknande grupper.


 

"Nej till asylboenden i Sverige" är en av hundratals rasistiska grupper som lägger upp sååå mycket skit som rimligtvis både kränker och upprör 86% av befolkningen men nej då. Så får man tycka och så får man säga och såna bilder är helt okej enligt Facebook.


 

Tog med den här om ni nu reagerade på att tuttfia ovan trots allt hade bikini. Det finns nakna damer med. Och grupper om porr och striptease. Helt okej. Bara trevligt. Inte alls så oanständigt som att mata sin avkomma. 



Jag har anmält sååå många grupper på Facebook genom åren, mestadels rasistiska grupper men även ett å annat kvinnoförnedrande inlägg, några kamphundsgrupper å annan skit och mesta dels fått svaret att det inte bryter mot reglerna.

Förlåt att jag säger det men det är ett sjukt jävla party Facebook och jag är tveksam till om jag har lust att delta mer.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, det är helt galet. Jag anmäler, anmäler och anmäler, men kanske var tionde gång funkar det... Kanske en kvarleva för att facebook startades som en raggningsgrej...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare