lördag 16 mars 2013

Jag kan Lindex lite för väl

I natt drömde jag nåt märkligt...

Min äldsta dotter ville att jag skulle följa med henne till hennes jobb.
Hon arbetade på Lindex i någon för mej okänd stad. Var någon slags chef där.
Vi gick dit sent på kvällen. Natten kanske.
Hon använde nyckel.

Jag provade en massa kläder.
Klänningar framför allt. Sprang runt i dem. Åkte rulltrappa. Speglade mej. Snurrade så kjolen flög.
Det märkliga var att dottern som varit så väldigt intresserad av att åka till affären å prova kläder var nu väldigt disträ.
Befann sej hela tiden någon annanstanns.
Var på nedervåningen när jag var på övervåningen.

Plötsligt började det att brinna.
Häftigt och flammande.
Å dottern hade hela tiden saker "hon måste göra."
Jag ville så klart ut, larma.
Hon var utom synhåll och ropade saker som "Snart mamma", "Vänta lite mamma." 
I sista sekund kom vi ut. Då var hela huset övertänt och lågorna flammade mot himlen.

Vi kom hem.
Dottern var så konstig.
Hon satte på te och jag iakttog henne noggrant och frågande mellan mina hostattacker.
Plötsligt, samtidigt som hon måttade upp socker i sitt te sa hon.
"Jag har dödat M (hennes make), och nu har hans kropp brunnit upp i affären."
Jag blev förvånad så klart. Rädd. Jag frågade varför men hon ryckte bara på axlarna och sa att han var så jobbig. Att hon inte orkat med honom mer.
Bara så.
Jag blev hysterisk och skrek att "Du kommer ju åka dit, de kommer ju hitta hans rester, det finns tandkort! Å du är chef för affären."
Sen började jag att hosta (på riktigt) så mycket att jag vaknade.

Det konstigaste var ändå att alla kläderna jag provade finns ute i butik nu. :)
Berättade för maken som torrt konstaterade att "Så klart har du koll på hela deras sortiment i vilket tillstånd du än är i." :)

Puss/ Asta

Klänning - 100% Viskos

4 kommentarer:

  1. Hahahahahaa! :) Älskar det sista där. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är en skojig man min make :)

      Radera
  2. haha vad kul :) Och lite läskigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läskigt ja. Jag drömmer annars själv förhållandevis ofta att jag mördar folk helt utan ånger utan bara med nervositet att åka fast.
      Tydning på det nån? :)

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare