söndag 10 mars 2013

Veckan som gick å blickande framåt mot v 11

 

Imorgon börjar min sista vecka som sjukskriven.
Det är med blandade känslor och om jag är redo vet jag inte.
Helt klart har dessa veckorna hemma... 7-8 stycken... varit en speciell och utvecklande tid som jag kommer att minnas för alltid.

Bilden är från dagens promenad.
Det ser lite vårligt ut (förmodligen för att vi vill) men det var snorkallt.
-1 grader, isande vindar och i slutet av promenaden... snö.
Mars är en oberäknelig månad, men hur vädret än är så vet Kung Bore att han har förlorat slaget.

Över lag har det varit en bra vecka.
Frölunda Indians fick veta att de får möta Luleå i kvarten.
(Ja jag VET... men en flicka måste väl få vara trogen sitt lag å hoppas.)
I onsdags träffade jag Ergo å vi tjötade bort över 6 timmar.
Hur mycket kan man prata?!
Ja, inte vet jag men det kändes som om vi var långt ifrån klara.
I fredags åt vi lyxmiddag å hade en mysig kväll och på lördagen åkte vi till äldsta dottern å hennes make på middag. Med Gottfrid. Vilket äventyr.
På kvällen såg jag förstås Mello å som vanligt van "fel" låt.
Utöver det har jag... om ni fråga mej... skrivit ett helt gäng med starka blogginlägg.
Ibland är man bättre än annars, och just nu har jag flow, mycket tack vare Marias nya fina design och er... mina fina läsare... som önskar inlägg och ger respons.

Imorgon är det vägdag igen.
Jag har nu "tänkt på kosten" i två veckor.
Första veckan gick jag ut hårt och åt väldigt strikt (å lite.)
Då tappade jag 1,5 kg.
Denna veckan har jag mer ätit allt. Öl, chips, kaka, paj, vaniljsås osv men försökt hålla igen lite å inte käka hur mycket som helst.
Jag hoppas ha tappat nåt halvkilo i alla fall.

Jag ska städa huset för här ser för jävligt ut.
Jag ska färga håret å åka till jobbet för att lämna ett sjukintyg.
Jag ska även ägna mej åt lite "familjärt."
På tisdagen skall jag bland annat möta upp Annanas å låna en hundsele av henne.
Jag ska även käka lunch med en kollega å vän.
På onsdag börjar Gottfrid å jag fortsättningskurs (Gud hjälpe oss) och vi missar därmed slutspelsstarten i hockeyn.
Till helgen ska vi bort på middag.

Hur har er vecka varit å hur ser planerna ut?

Puss/ Asta

För er vanliga dödliga låter det inte så mycket, för "utbrända Asta" är det massor :)


8 kommentarer:

  1. Här håller Kung Bore sig fast med näbbar och klor och det ska vara -15 hela veckan :-( Annars ska jag mest tokjobba och försöka skriva kloka saker i en uppsats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hua så kallt. Var rädd om dej.

      Radera
  2. Testar att kommentera.. Får se om det funkar.

    Och du - snyggt jobbat dessa veckor! Att hitta balans, tillbaka, är inte lätt..

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag börjar känna det. Oron har börjat flaxa i bröstet igen inför jobbstart. Kram

      Radera
  3. I mina ögon låter det som massor, jag som aldrig har ork till att träffa folk....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir lite lättad av att du säger så, för det känns mkt. Nu har även så smått oron och rastlösheten över jobb nästa vecka börjat smyga sej på, även om jag bara ska arbetsträna. Kram

      Radera
  4. snyggt fritt följ, ett tips: byt hand med godiset så "sticker" inte gottes rumpa ut eller ännu hellre ha godiset i munnen å titta rakt fram så blir det snäppet ännu snyggare!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag vet... Just här tror jag inte att jag har nåt i handen alls, håller nog bara handen så. Brukar spotta godiset till honom (har korvbit i munnen) som beröm å avslut.
      Jag tränar inte heller för perfektion, vi ska aldrig tävla, utan mer för glädje å kontakt. Han sätter sej alltid snett. Det gjorde min förra hanhund med, där slet jag som ett djur för att få det rakt (vi tävlade) men med Gotte spelar det ingen roll. Märta hade däremot (helt av sej själv) perfekta sättanden.
      Kram kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare