söndag 31 mars 2013

Veckan som var å nästa som kommer.

 
Skål.

Sitter å funderar på ämnen till ett blogginlägg men kommer inte på nåt bra riktigt.
Funderade på att skriva något om Nordkorea och den gisslansituation de sätter hela världen i med sina krigshot eller oxå om genusbråket mellan Lady Dahmer å Blondinbella men finner ingen riktig inspiration.
Får grunna på det lite?
Du kanske har nåt tips eller önskemål på inlägg?
Jag tror att jag skrivit av alla önskemål med inlägg ni hade sist.

Tills vidare får ni nöja er med ett dagboksinlägg.
Det är ju söndag så det blir lite av den vanliga summeringen av veckan och blickandet fram mot nästa vecka.

Påskafton igår var riktigt mysig. En av de bättre på länge.
Ingen av de stora tjejerna kom, de lämnade återbud rätt sent och jag fick slänga in lite av maten jag köpt i frysen.
Men vi hade mysigt i alla fall.
Lugnt å skönt och utan någon stress eller sociala krav.
Mini med fästman var hemma. Sonen kom hem och vi käkade sen middag.
Självklart fick de påskägg.
Åt fläskfilé med gräddsås och frästa champinjoner och ugnsrostad potatis.
Morotskaka med massor av frozting till dessert.
Vi spelade poker hela allihopa i evigheters evighet samtidigt som vi drack gin å tonic å käkade snacks.
Kom i säng sent, vid halv två eller nåt.

Veckan som varit...
Jag har fortsatt skött maten. Vägde i måndags 61 kg och hade minskat i centimeter på samtliga mätpunkter sedan veckan innan. Promenader har jag tagit alla dagar och de flesta dagarna har det varit en timmes långa. Powerwalk blandat med lek å spring med Gottfrid.

I måndags var jag på HLR utbildning (hjärt och lungräddning.)
Vi ska gå minst en gång om året men det var många år sedan jag gick.
Å andra sidan har jag ju gjort det ett gäng gånger "på riktigt" i stället.
När jag kom dit höll jag på att få dåndimpen då det var jag å tre överläkare som väntade på kursen. Men efter hand kom det ytterligare sjuksköterskor.
Lite fånigt att känna någon form av underlägsenhet gentemot läkargruppen, även om de har en högre medicinsk kompetens självklart är vi sjuksköterskor nog så duktiga (och mer vana) vid det praktiska.
Efteråt så gick jag upp till avdelningen och pysslade med lite administrativa uppgifter ytterligare några timmar.
Helt slut efteråt.

I tisdags var begravningen av mormor.
Tungt, men skönt med ett avslut. Det finns som eget inlägg att läsa.
På vägen hem stannade vi till å käkade pizza i Götelaborg och sen kollade jag in rummet som sonen hyr mitt i stan innan vi andra åkte hem.

Onsdag. Hundkurs som vanligt och veckans i särklass roligaste dag.
Kursen är först på kvällen och dagen ägnades åt att koppla av och stressa ner.
Jag behöver dagar regelbundet som är helt blanka.
Var på stan en vända å shoppade lite.

Torsdag arbetstränade jag igen. Fortsatt samma känsla av vilsenhet.
Samma trötthet när jag gick därifrån. "Lillebror" jobbade bland annat å det är skönt när man känner så där. Men jag känner oro för vad som komma skall...

(Lång) fredagen tog jag ledigt. Skulle eg arbetstränat, men varför då?
Röd dag å jag tjänar inga pengar. Jag var å handlade lite istället, gick en lång lång runda med hunden. Städade å stod i.

Lördan... se ovan

Söndagen. Idag har varit en slapp å skön dag.
Träffade bästaste Cissi å det var alldeles för länge sen. Vi gick en promenad å Gottfrid tog tillfället i akt att rulla sej i en död säl så vi har haft skönhetsvård här idag. Bad å kloklippning.
Sen fikade vi å Cissis man kom över en stund med.
Efteråt lagade jag middag å sen har jag omväxlande häckat framför datorn å tvättat.

Nästa vecka väntar en hel del.
Ska börja arbetsträna hela pass. Tre till antalet nästa vecka. Hur f-n det nu ska gå men jag måste ju pröva och försöka.
Jag ska på mammografi på tisdagen i ottan, ha pappa å hans fru här på onsdagen innan hundkursen.
Å så ska jag fortsätta sköta mej vad det gäller mat, att dricka mycket vatten och att gå raska promenader.

Hur har ni det?

Puss/ Asta


9 kommentarer:

  1. bitterfittigtfeministpatrasket annanas31 mars 2013 22:13:00

    Påbörjar vecka tre som singel. Det känns fortfarande mycket skönt och jag är väldigt lugn. Lite ensamhetskänlsa ibland. Mycket avstressad och mycket trött men det blir väl så efter stor känslopress och oreda i tanken. Bygger ett starkare band till lillemannen. Gör det jag har lust med och längtar till sol och bad och drinkar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag AMANDA KARIPETRA, som bor i USA, jag har lidit av herpes, därför att för många år, period av 7 år, utan att läka. På en trogen dag såg jag en artikel på internet, en kvinna talade om läkare ISE och hur denna läkare permanent botade henne om HIV. Jag kontaktade honom via hans e-post: ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM och berättade för honom om min sjukdom. Denna rost man läkt min herpes infektionssjukdom. Han skickade mig örtmedicin, som helt botade mig. Idag lever jag lycklig och fri från herpes. Jag har kommit till slutsatsen att det inte finns något botemedel, han är ägare och grundare av ISE HERB FORSKNING CENTER [IHRC] Dr .ISE har bota hiv, Zika, HPV, astma, diabetes, syfilis, lågt spermieantal, cancer, sinnessjukdom, hepatit, bakterier och parasitiska infektioner, och andra besläktade virusinfektioner. Han hade tillbringat 15 år i öva spiritism, rådgivare, med hjälp av örter och andliga sätt att bota sjukdomar i hela världen. Den främsta anledningen till att jag skriver detta vittnesmål är att informera hela världen om hans stora gärningar, och han är en herbalist som kan läka dödliga sjukdomar. Han är också en stor trollkarl som jag inte hade sett någon läkare lika kraftfullt som denna riddare man, hade han en hel del liv. De når honom; ISESPIRITUALSPELLTEMPLE@GMAIL.COM.

      Radera
  2. Va?! Det hade jag ingen aning om. Är du okej vännen? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan mår oförskämt bra...

      Radera
  3. Fina A - skönt att läsa att din påsk varit bra!! Din vecka har ju inte varit lätt annars... Begravningar är tunga.. *Skickar en massa kramar*

    Jag har haft en intensiv vecka sedan i onsdags - med planeringar, kalas, övernattningsgäster. påsk med mera - och även om allt det har varit mycket kärt besvär har jag varit totalt utmattad. I går somnade jag klockan halv sju på kvällen!!! Och sov till nio i morse!!! För man behöver HELT lediga dagar. För att orka de andra dagarna. Till och med när det är roliga saker som händer...

    Tänker på dig! Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om dina inlägg om blandade ämnen som mående, arbete, vardagen i ditt liv.
    Skulle vilja höra din syn på träning, själv får jag lite dåligt samvete när "alla andra" löp-tränar, styrketränar, deltar i pass som verkar få fler och fler namn och jag själv "bara" trivs med mina promenader i naturen.
    Intensiv vecka du har framför dig, hoppas du har möjlighet att minska arbetsträningen om det känns för mycket.
    Kram
    Helene

    SvaraRadera
  5. Hej! Vet inte om jag missat det eller om du inte skrivit om det...? Om du skulle vara lesbisk, vem/vilka skulle då kunna vara potentiella "flickvänsföremål" alt bara allmänt heta? =) Kram Mariah

    SvaraRadera
  6. Oj, jag har svårt att själv vara kreativ och komma på inlägg så jag har inga frågor alls, helt tom i huvudet... Jag som ska vara utvilad och fräsch efter att bara ha umgåtts med mina katter i fyra dagar...

    SvaraRadera
  7. Mitt liv är vackert på grund av dig Mein Helfer. Ordna dig i mitt liv som ett ljus i mörkret. Du visade mig troens mening med dina ord. Jag vet även när jag grät hela dagen och tänkte på hur du blir bra du sov inte du var kära för mig. Jag kontaktade Dr Itua växtbaserade centrum i västra Afrika. En vän av mig här i Hamburg är hon också från Afrika. Hon berättade om Afrika-örter men var nervös för det. Jag är verkligen rädd när den kommer till afrikan eftersom jag hörde alldeles av fiend saker om dem på grund av min kristendom, ber jag till Gud för riktning, jag tar det djärva steget och kontaktar honom på e-post och sedan flytta till whatsapp frågar han om jag kan komma över för behandlingen eller vill ha en leverans, sa jag jag vill träffa honom Jag köper 2ways biljett ner till Afrika för att träffa Dr Itua, jag åkte dit och jag var mållös Av människor jag såg där. Patenta, sjuka människor. Det Itua är en gud skickad till världen, jag berättade för min pastor om vad som är med, Pastor Bill Scheer Vi har en underbart Real Battle with Spirit Och Flesh.worship samma kväll, Han ber för mig och ber mig att leda, jag tillbringade 2 veckor och 2 dagar i Afrika i Dr Itua Herbal Home, Efter behandlingen frågar han mig att träffa sin sjuksköterska för HIV test när jag gjorde det var negativt , Frågar jag slutligen min vän att ta mig till andra närliggande sjukhus när jag kom dit det var negativt. Jag var överväldigad M med resultatet, men glad i mig. Vi gick till Dr Itua, jag tackar honom men jag förklarar för honom att jag inte har tillräckligt med att visa min uppfattning han förstår min situation men lovar honom att vittna om hans goda arbete. Tacka gud för min kära vän Emma Jag vet att hon kanske läser detta just nu, jag vill säga tack. Och ett stort tack till Dr Itua Herbal Center. Han gav mig sin kalender som jag placerar på min vägg i mitt hus. Dr Itua kan också bota följande diagnos ... Cancer, Hiv, Herpes, hepatit B, leverinflammatorisk, Diabetis, Du kan kontakta honom på e-post eller whatsapp, @ .. drituaherbalcenter @ gmail.com, telefonnummer .. + 2348149277967 .. Han är trevlig Doc, Prata med honom snyggt. Jag är säker på att han också kommer att lyssna på dig.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare