onsdag 13 mars 2013

Recension på egen hand, "Allt är bara bra tack."

 

Denna bok är läst på egen hand och tillhör således inte Bloggdalas bokcirkel.

"Allt är bara bra tack" av Moa Herngren (således samma författare som den vi nu läser i bokcirkeln.)
Det är min tredje bok lästa av M. Herngren, men det är hennes första roman.
Det märks så till vida att den skiljer sej i språk och uppbyggnad i jämförelse med hennes två senare romaner.

Romanen handlar om tv-producenten Lea som tar paus från sitt framgångsrika jobb som tv-producent för att bo i Paris ett tag.
Där träffar hon, och förälskar sej i, den karismatiska och passionerade Michel.
Men den vackra kärlekshistorian utvecklas snart till något mycket mörkare och destruktivare.
När paret blir gravida flyttar de till Sverige i hopp om att få leva den lyckliga familjedrömmen, men allting skuggas av Michels ständiga intag av Famous Grouse och hans lynniga, depressiva sinnelag.
Lea sliter allt vad hon kan med att ro runt familjen, med att bli älskad.

Romanen är enkelt skriven och absolut inte dålig.
Den är skriven i jag-form, nåt jag tycker få författare riktigt ror i land, och jag föredrar helt klart hennes senare romaner.
Kan mer känna igen mej i deras karaktärer.
Detta är en bok jag kommer glömma av ganska fort tror jag.

Jag ger den en klen 3:a.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare