fredag 8 mars 2013

Myspysfredag or not?

 

Två tunga inlägg på raken, vi behöver nåt lättsamt.
Såg den här bilden på facebook och blev fantastiskt sugen.
Så himla sugen att jag satte mej i bilen å åkte raka vägen till fiskbilen.
Nu vankas det färska räkor, ljuvligt ljust bröd, krämig aioli, majonnäs, sval öl lite senare ikväll.
Fastän jag inte har råd. Bara för att.
Fredagsmys á la något lyxigare än vardagsvarianten som brukar bestå av OLW chips.

Hur har ni det mina vänner?
Är det en skön känsla med fredag? Har ni klarat av alla vardagens måsten och äntligen pustat ut. Kanske hällt upp en skvätt rött?
Jag vet ju att väldigt många har det så, kanske flertalet.
Men jag vet också att det finns dom som sitter där med en annan känsla.
En karl som kanske alltid blir för full.
En man som kanske blir våldsam efter fjärde groggen.
Eller bara "förtätnad tystnad", ensamhet i tvåsamheten.
Kanske inga pengar. Ont i det dåliga samvetet över att det inte blir så mycket "mys" för barnen.

Själv mår jag väl idag. I detta nu.
Känner mej lugn och rätt så harmonisk.
Jag gillar måndagarna bäst numera när jag är ledig.
När Gottfrid å jag har huset för oss själva å det är tyst.
Men idag är oxå okej.

Vet ni, jag har inte helgstädat. Någonstans.
Trots att det skulle behövas.
Jag har haft en lugn dag som jag inte fått gjort något vettigt på alls.
Från å med nästa vecka (sista veckan som sjukskriven) får jag börja styra upp livet lite mer.
Jag å Gottfrid gick i alla fall en lång promenad längs havet. Över en timme gick vi ganska raskt. Det var kallt men helt ljuvligt ute.
Nu dröjer sej det där speciella ljuset kvar över eftermiddagen, det där vårliga som är mitt favoritvårtecken alla kategorier.

Ha en fin kväll hör ni.


Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag har det fint. Har firat min tvååring med sambons familj och glatts åt att en nära vän fått sitt första barn och att de mår bra. Appropå ditt förra inlägg så mår man bra när man ser att barnen har det bra...

    Och fredagsmys? Japp, salta pinnar med femåringen framför Gladiatorerna!

    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Salta pinnar å gladiatorer. Det är grejer det :)
      Grattis i efterskott till lillplutten. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare